aan/uitkleden

Hallo allemaal,

Ik begin een beetje wanhopig te worden. Mijn zoontje van ruim 2 raakt helemaal in paniek wanneer we bezig zijn   met het aankleden 's ochtends en het uitkleden 's avonds. Ook het verschonen is elke keer weer een waar gevecht. Ik heb al veel geprobeerd. Vaste, herkenbare volgorde, zelf laten helpen, time out geven maar op dit moment is mijn creativiteit een beetje op.

Is dit probleem bij iemand herkenbaar?
Hoe zien deze momenten er bij jullie uit?
Hebben jullie tips over de manier waarop ik dit kan aanpakken?

Veel liefs

Een radeloze moeder
 
Proberen de aandacht af te leiden wil hier nog wel eens helpen. Maar soms heb ik daar ook geen energie voor, kan ik gewoon niks verzinnen en dan schreeuwt hij maar even...

Liedje zingen, gesprekje over iets, tandenborstel of haarborstel, iets anders interessants... alles is geoorloofd, zolang het maar de aandacht afleid van waar je mee bezig bent.

Succes ermee!
 
hoi Jenna,


Heel herkenbaar. Die van ons is nu 3 en nu gaat het een beetje. Hij wilde al van alles 'mij doen', maar kon het gewoon nog niet. Dit frusteerde hem zo erg, dat ie alles bij elkaar gilde, schopte en sloeg. Gelukkig gaat het over. Maar daar heb je nu weinig aan. Wij probeerden hem ook af te leiden, zelf te laten doen, overmannen. Het helpt allemaal weinig en maar voor even. Dat wat het beste werkte was RUSTIG EN GEDULDIG door blijven ademen!!!!.

Succes!!
Angela
 
Terug
Bovenaan