Aandacht verdelen

Dag dames.
11 dagen geleden ben ik bevallen van mijn tweede zoontje, genaamd Jesse. Nou is alles weer redelijk normaal, kraamhulp weg, man weer werken enz.
Wat mij opvalt is dat ik het zo moeilijk vind om een goede balans te vinden tussen de aandachtverdeling van mijn 2 kereltjes. Ik ben geneoigd te denken dat de oudste de oudste is zeg maar, maar hij is ook nog zo klein (2,5 jaar), en heeft ook nog zijn aandacht hard nodig..
Hoe doen jullie dat???
Ben benieuwd..
Gr. Anne-Marie

hoihoi,

Lastig he een goede balans vinden? Mijn oudste is ook 2,5 en heb in het begin ook wel een beetje moeten zoeken. Gelukkig is de jongste (vandaag 9 weken) redelijk makkelijk mannetje. Dus voeden, even spelen en dan weer slapen. En ik probeer de oudste vaak ervoor (bv voor het badje) en erna ff aandacht te geven dmv. samen spelen of boekje lezen. Aan het begin toen was oudste heel vervelend als ik zoontje in bad had gedaan en daarna ook nog moest voeden. Dus nu hebben we de volgende afspraak gemaakt, na het bad, krijgt de oudste wat drinken met een koekje en sinds dien gaat hij daarna 9 van de 10 keer heel lief spelen. Meestal vertel ik de oudste ook duidelijk dat ik zo bv moet geven en wat we daarna gaan doen enz. IK voel me somm schulig tegenover ons kleinste mannetje,     omdat ikk die minder aandacht geef. Maar als die s avonds wel is wakker is, da mag hij er lekker uit om te knuffelln en krijgt hij alle aandacht van de wereld. Nou suc6 ermee en hoop ddat je een goede balans kan vinden!
GroetennSandra

Het is altijd moeilijk in het bgein een juiste balans te vinden.
Maar nu moet ik zeggen dat ik niet zo de ervaring heb als jij.
Mijn zoontje is namelijk nu 4.5 jaar en mijn dochter nu 2.5 maand.
Dus Bjorn is al groter en die kan je overal heel makkelijk bij betrekken en even zeggen als ik heel even geen tijd heb omdat ik met zijn zusje bezig ben.
En hij pakt zelf altijd een luier voor me als ik moet verschonen en helpt gewoon heel veel mee voor zijn zusje.
En hij zit door de weeks natuurlijk op school, (nu niet natuurlijk ivm vakantie) maar als hij dan uit school komt hebt ik ook weer genoe tijd voor hem.

Maar ik denk dat je niet veel fout kan doen hoor en ook kindjes van 2.5 snappen al heel veel.
Gewoon veel bij z'n broertje laten kijken als je bezig bent met hem en daarna weer tijd besteden aan je oudste.
En soms gaan dingen gewoon niet zoals je het wilt.
Dat heb ik ook...maar daar kan je niets aan doen.
Het zal vanzelf gaan lopen.
De eerste maand vond ik ook lastig, maar daarna ging het allemaal vanzelf en vindt het elf z'n weg!
Heel veel succes!!

Liefs van Irene mv
Bjorn 07-01-03
Anka 08-05-07

Terug
Bovenaan