aandacht vragen!!??

Hoi,

Ik heb een zoontje van 5,5 maand. Ik ben bang dat hij steeds meer aandacht aan het vragen is. Eerst kon hij heerlijk spelen in zijn box, nu huilt hij na 10 min. Wanneer ik er ben huilt hij niet meer. Is dat aandacht vragen?

Verder denk ik ook dat hij een kind is dat veel afwisseling wil. Buiten wandelen, op visite, andere mensen om zich heen. Maar dat kan niet altijd. Wanneer het slecht weer is moeten we wel binnen blijven. Ik zelf vind dat ook niet leuk, misschien voelt hij dat wel aan.
Wie herkend dit?

Groetjes
 
Hoi Vivian,
Ik herken dit heel sterk, mijn dochter is bijna 7 weken dus wel wat jonger, maar wil ook niet weggelegd worden in de box/hangmat/bedje enz, zeer vermoeiend!!
Als ze me ziet houd ze het al langer uit
'alleen'. Ik leg haar vaak toch even huilend in haar bedje of box. Niet leuk maar ik kan niet ieder moment van de dag met haar bezig zijn...Vermoeiend he? Succes ermee. En aan jezelf denken!!(doe ik nl te weinig..)
 
He vivian,

ik ken je van de najaarsmoeders elders op dit forum. Kim, mijn dochterje is vanaf het begin overdag al veel wakker geweest en moest en moet haar dus wel bezig houden. Ze zat al heel vroeg effies voor de tv, schitterend vindt ze het, niet te lang natuurlijk. Ik heb daar ook wel aan moeten wennen want hoe houd je zo;n baby bezig he? Ik ben het met bovenstaande anoniem bezig dat je moet uitkijken dat je niet de hele dag met haar bezig bent, maar dat is wel moeilijk ja, je hoeft je kind natuurlijk niet te laten brullen maar mag af en toe best eens even in de box, het zelf maar eventjes uitzoeken vindt ik. Maar aan de andere kant betwijfel of je je baby wel teveel aandacht kunt geven. het is me allemaal nogal niet wat, je bent helemaal afhankelijk van je ouders, kunt zelf niets enzo. Ik denk dat je je er gewoon niet teveel over moet piekeren hoor. Men zegt immers dat je baby's tot geloof ik een maand of 7 ofzo niet kunt verwennen......

doeg!!!
sandra
 
Hoi Vivian,
Ik wou net zelf er over te schrijven want
mijn dochter van 10 weeken is precis hetzelfde, ze slaapt weinig en kan ook niet tegen alleen te liggen. Ze kan het wel... voor tien minuuten, daarna gaat ze huilen en als ze me ziet stopt het gehuil en begint ze te lachen, maar als ik haar niet oppak, ha-is ze veel moeilijker stil te krijgen. Soms oppakken is ook nog niet genoeg ik moet haar aan te kijken en tegen haar praten. Haar vader vindt dat ik heb haar al verwend. Ik durf haar niet zo lang laten huilen want ik vind het zo zielig voor haar (ze is toch maar zo klein) en denk: misschien is er wat anders aan de hand? Is ze verwend of heeft ze nieuwsgierig karakter?
Groetjes,
Asia
 
Ik herken jullie verhalen. Mijn dochtertje is ook erg actief en wil ook wel veel "aandacht". Ze is nu 6 maand en soms gaat het heel goed en dan speelt ze een tijd met haar speelgoed in de box. En soms is er niets met haar te beginnen. Daar word ik ook wel eens moedeloos van. Sinds kort hebben we haar ook in de kinderstoel, want ze kan al goed zitten. Ze kan ook al even zelf in de box of op de grond zitten. In de kinderstoel vind ze prachtig, zit ze heel blij en enthousiast toe doen en te slaan op haar tafeltje. Erg leuk om te zien. Soms denk ik wel eens dat het beter gaat. Ze kan steeds meer zelf en ontdekt ook meer. Dus misschien is het ook wel een bepaalde fase waar ze in zitten. Iedergeval succes allemaal.
 
Ik heb een zoon van een half jaar. Ik herken het probleem ook. Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat ze dan net nog te jong zijn om zichzelf voor langere tijd bezig te houden. Mijn zoon wil ook van alles, maar hij kan nog niet zelf zitten, hij kan nog niet omrollen enz, dus dan wordt het ook allemaal wel een beetje hetzelfde voor zo'n kind.
 
Hoi,

Ook ik herken het. Mijn zoontje is nu 9 maanden en is altijd superactief geweest. Na 8 weken werd het pas beter omdat ie toen onder de babygym kon liggen en ermee speelde. de 1e 8 weken waren heel zwaar. Ik heb dag en nacht met hem rond moeten lopen zodat hij wat kon zien. Hij sliep ook erg slecht. Met ongeveer 5 maanden kon hij redelijk zitten en toen ging het nog beter omdat hij zelf veel meer kon. Ondetussen is hij 9 maanden en kan goed zitten, kruipen etc. Volgens mij worden actieve kinderen pas echt blij en gelukkig als ze meer kunnen dan eerst. Dan gaat er een wereld voor ze open en hoef je ze niet meer bezig te houden. Ik merk aleen nog wel dat mijn zoontje maar overal 15 minuten mee bezig kan zijn. Dan is hij het weer zat en moet je weer wat anders verzinnen. het zal dus vast allemaal wat beter gaan als ze kunnen wat ze eigenlijk willen.
Succes!

groetjes
Esther
 
hoi vivian,

ons meisje is ook 5 en een halve maand zondag 5 en drie weken. Hier is het ook zo. Het is logisch en hoort erbij op deze leeftijd.
Ze willen meer zien en doen soms kunnen ze nog niet wat ze willen. En dat is moeilijk te accepteren.

En ook krijgen ze nu door dat ze alleen zijn. Wat ik vaak doe als ze zo moppert is steeds laten zien dat ik er heus nog wel ben ff knuffelen en een speeltje geven dat gaat zo heel goed en als ik iets op de pc moet doen of wat dan ook en ik ben in de woonkamer dan schuif ik haar met haar box kleed mee naar waar ik ben daar speelt ze dan heerlijk.

Verder is ze zo makkelijk dat ze op sommige dagen me helemaal niet mist en bijna een uur in de box ligt te spelen. Ook slapen gaat meestal zonder problemen.

groetjes joyce mama van Mara
 
Terug
Bovenaan