Aandenken voor mijn miskramen.

Hallo allemaal.

Ik zal eerst mijn verhaal vertellen.

In maart 2003 zijn we er achtergekomen dat ik zwanger was.Na een echo te hebben gehad bleek dat het vruchtje is gestopt met groeien 2 week eerder.Nog 2 week later ben ik gecurreteerd.In okt 2004 bleek ik weer zwanger en weer een echo gehad.Hierop wel een vruchtzakje maar verder niets.Besloten werd af te wachten.Ik zou of te kort zwanger zijn om iets te zien of het zou een miskraam zijn.5 dagen later verloor ik het vruchtje.Ik was helemaal kapot maar we besloten om gewoon verder te gaan en in maart 2005 was ik weer zwanger.Echo gehad en ja hoor een kloppend hartje.Na heel wat spanning omdat ik een chromosoomafwijking heb die ik kan doorgeven als trisomie 13(niet of maar kort met het leven verenigbaar)en een vruchtwaterpunctie ben ik na 38 wk en 4 d bevallen van een prachtige zoon.Echt een geweldig mannetje.Na 9 maand bleek ik weer zwanger maar je raad het al weer een miskraam.Nu verloor ik een compleet vruchtje.Dit heeft me zo geraakt.Nu had ik het echt helemaal gehad met zwanger worden.Zoveel angst.Maar het wonder gebeurde ik raakte zonder ongesteld te worden weer zwanger.Na een goede echo en heel wat spanning en een vlokkentest ben ik inmiddels alweer 28 wk zwanger van een meisje.Ik ben op het moment erg emotioneel en zit er helemaal doorheen kan die laatste miskraam maar geen plekje geven ondanks dat ik zielsgelukkig ben met mijn zoontje en aankomend dochtertje.Nu zat ik er aan te denken om een hangertje te kopen voor aan mijn ketting als aandenken voor mijn miskramen.Is dit een raar idee?Ik heb het gevoel dat ik ze dan toch nog een beetje bij me draag.Ik heb nu elke dag verschrikkelijke huilbuien en ik denk dat ik hier veel steun uit haal.
Wie heeft ook een aandenken om het misschien beter een plekje te kunnen geven?

Hoi,
Wat een verschrikkelijk verhaal!!
Je hebt het nodige te verduren gehad!!!
Ik heb net mijn tweede MK achter de rug en beginnen weer met de volgende "ronde".
Ik wou even reageren op je verhaal over het kettinkje! Ik vind het een heel orgineel en lief idee! Waarom zou je het niet doen? Heb je daar onze "toestemming" voor nodig? Nee toch? (lief bedoeld hoor!!) ik vind dat je moet doen waar je jezelf lekker bij voelt!
Wij hebben ons na de 1e MK heerlijk laten verwennen bij een beautycentrum. Ff alles van ons af laten glijden.... ik vind het idee van een kettinkje erg leuk, misschien dat ik je idee wel overneem!!!!
Geniet van je zwangerschap en je zoontje!!
Veel sterkte!
Liefs Anna

Hoi hoi!

Wat een verhaal. Je hebt het niet makkelijk gehad. En ik kan me zo voorstellen dat het verdriet blijft. Het is inderdaad goed om het op JOUW manier te verwerken. Een hangertje is inderdaad een goed idee. Die kun je dan altijd bij je dragen.
Bij mijn eerste miskraam (zwanger van mijn ex-vriend) heb ik het ook op mijn manier een plaatsje (wat een cliche) gegeven. Ik zou in mei moeten bevallen. In het voorjaar, wanneer alle bomen en planten  bloeien.
Ik heb bij het graf van een voor mij heel dierbaar persoon de foetus begraven. Daar bovenop heb ik een seringenboom geplaatst. Die bloeit namelijk in mei. En ja hoor, elke keer in mei bloeide de boom blauwe bloemen.
Vorig jaar leerde ik mijn huidige vriend kennen. Als een soort van afsluiting van de moeilijk jaren ben ik naar het graf gegaan. Tot mijn verbazing was de boom na drie jaren bloeien weg. Gewoon helemaal weg! En niemand van de familie heeft de boom weggehaald...
Nu ben ik 9 weken zwanger. Het had allemaal zo moeten zijn...
Groetjes van Jet

Ik heb van mijn 3 miskramen voor mijn eerste kind alle zwangerschapstesten nog bewaard en ook alle echo's nog.

Van vorig jaar toen ik bevallen ben met 17 weken heb ik ook een zwangerschapsagenda. Die had ik bij mijn eerste kind ook bijgehouden vanaf 12 weken en dat deed ik vorig jaar ook vanaf 12 weken.
'Niet wetende dat ik vier weken later te horen zou krijgen dat het kindje was overleden. Maar die agenda bevat nu al mijn gevoelens rond die periode en ook de foto's die ik van ons kindje heb gemaakt. Zo mooi perfect kindje, maar ja wel dood.

Nu ben ik weer zwanger (ruim 13 weken) en ben afgelopen weekend weer begonnen met een zwangerschapsagenda.
We zullen wel zien hoe het verder gaat.   6x is scheepsrecht???

Ik hoop het, dan kunnen wij eind dit jaar dit onderwerp sluiten, want met een gezond tweede kindje, sluiten wij de rij!

gr mama van MD

Toen ik 17 weken zwanger was (1e zwangerschap) hoorden we dat het kindje niet meer leefde (met 15 weken overleden). Ik had toen al wat kadootjes gekregen en heb daar 1 knuffel van apart gehouden en een muziekdoosje dat ik zelf al had gekocht. Dat is mijn herinnering aan mijn 1e zwangerschap want dat hoort nog wel bij ons. Ook heb ik zelf een ketting gemaakt met een engeltje. Dat heeft mij erg geholpen, zo heb ik het gevoel dat zij nog wel bij ons is en dat voelt goed!
Sterkte en ik hoop dat je het uiteindelijk toch nog een plekje kunt geven.
Liefs Tara

He nu je het over dat knuffeltje hebt.ik heb bij de eerste een pakje gekregen en dat heb ik nog steeds als enige van alle jongenspakjes en omdat we nu een meid krijgen heb ik alle pakjes met blauw weggedaan.Alleen dit pakje heb ik bewaard dus onbewust toch nog wat.Maar van die andere 2 heb ik niets als aandenken maar inderdaad een ketting van een engel of vlinder die voor alle 3 symbool staat.

o ja de echos heb ik ook nog.Vond je het niet erg dat de boom weg was?Ik durfde het vruchtje niet te begraven omdat het plan is iets verder weg te verhuizen over een jaar of wat en dan moet ik het achtrelaten

O, ja ik heb toen ook een fotoboek gemaakt. Met daarin het hele verhaal van het begin (dus toen ik net wist dat ik zwanger was) tot het eind. Met daarin de echo's en alle kaarten die ik had gekregen omdat ik zwanger was, en de kaart van de verloskundige. dat schrijven heeft me toen ook wel geholpen om het van me af te schrijven.
En het blijft ons sterretje!!!!

Terug
Bovenaan