Aangeboren afwijking - Halve baarmoeder

Hey hallo,

Ik sta nu vermeld op de zwangerenlijst (uitgerekend 10 april 2007). Ik ben blijkbaar vergeten mijn  leeftijd e.d.  op te geven.

Ik ben 35 jaar en in verwachting van mijn 2e kindje.  Het 1e kindje van mijn huidige vriend/man van ons samen. Voor hem wordt het de 3e. Hij heeft al een volwassen dochter en een puberzoon. Ik heb zelf een zoontje van 7 jaar.

We weten  wel wat het geslacht is,  maar vertellen het nog niet aan de familie. Die willen het nog niet weten. We vertellen het ze wel als hij/zij 18 jaar is ofzo. Vroeg genoeg. Hahahaha.

De naam ligt ook al klaar, dus het hoeft alleen nog maar geboren te worden.

Uit ziekenhuisonderzoek is voor  mijn 1e zwangerschap gebleken dat ik een lichamelijke aangeboren afwijking heb. Ik heb een halve baarmoeder en 1 eierstok functioneert niet (50%  kans op een zwangerschap).  De eileider daarvan is verlengd en zit op de plaats waar normaal een nier moet zitten. Die nier  ligt  bij mij in mijn bekken (bekkennier zoals ze dat noemen).  


*** Ik ben erg benieuwd of er nog meer  vrouwen zijn met een halve baarmoeder ***  


Ik sta dus onder controle in het ziekenhuis. Ik heb dus meer kans op een vroeggeboorte. Bij de 1e was alles goed gegaan de hele zwangerschap. Hij is met
38 weken gehaald (geplande keizersnee).  Hij  lag in stuit (1 been omhoog en 1 been omlaag). Lag toen al dwars en  is nog steeds een dwarsligger. Hihihi.

Nou dit is mijn verhaal.

Groetjes van Kris
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vind het heel bijzonder te horen dat je ondanks deze andere anatomie toch zwanger bent geraakt! Lijkt me best heel onzeker van te voren of je dan uberhaupt zwanger kunt raken.

greet
 
Ja, inderdaad. Ik wist natuurlijk nog van nix toen ik voor de 1e keer zwanger wilde worden. We waren al ruim 1,5 jaar bezig en nog niet zwanger. Toen heb ik een kijkoperatie gehad en daaruit kwam dit allemaal naar voren.
Daarna  heb ik een miskraam gehad. Voor ons was dat toch een teken dat een zwangerschap wel op de "normale manier" mogelijk was.

Kris
 
Hoi Kris,

allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.

Het "probleem"wat jij hebt heb ik ook. En zelfs mijnmoeder.
Ik ben tijdens mijn zwangerschap goed onder controle gebleven en heb vanaf week 18 steeds om de 3/4 weken een echo gehad. Dit om te kijken of de baarmoedermond inderdaad nog gesloten was.
Deze is mooi gesloten gebleven.

onze kleine meid lag met haar hoofd en voetjes bovenin en daarom heb ik ook een geplande ks gekregen. Ze hebben haar nog geprobeerd te draaien maar dit lukte niet.

De gyn die mij opereerde vond het een apart gezicht, zo'n halve baarmoeder.
Ze vertelde wel dat de draaiing noit was gelukt omdat links gewoon niets zit.

Bij een volgende zs zal ik weer onder controle blijven en besluit het kindje weer met het hoofdje boven te gaan liggen , zal het zich weer niet kunnen draaien.

Onze meid is nu 11 weken. Mijn kleine trots.
Vind het wel leuk, om er met iemand over te schrijven die hetzelfde heeft want je hoort dit niet zo vaak wat we hebben.

Dus als je wilt mailen: arenborg@planet.nl , je kunt me ook toevoegen op msn als je wilt.

Groetjes

Hetty
 
Hallo, 
 
Ik ben moeder van een dochter van 15 maanden oud ook ik heb een halve baarmoeder. Hier wisten wij niets van! Wij waren in verwachting en met 32 weken is onze dochter geboren.  Wij wisten toen nog niet wat de oorzaak was. Gelukkig is ze een hele sterke en gezonde meid. Na een aantal onderzoeken waarom de spiraal niet bleef zitten ( voor de zwangerschap 9 jaar een spiraal gehad) kwamen ze erachter dat ik maar een halve baarmoeder had. Dus dat was dan ook gelijk duidelijk waarom onze dochter zo  vroeg was geboren. 
 
Hallo, 
 
Ik ben moeder van een dochter van 15 maanden oud ook ik heb een halve baarmoeder. Hier wisten wij niets van! Wij waren in verwachting en met 32 weken is onze dochter geboren.  Wij wisten toen nog niet wat de oorzaak was. Gelukkig is ze een hele sterke en gezonde meid. Na een aantal onderzoeken waarom de spiraal niet bleef zitten ( voor de zwangerschap 9 jaar een spiraal gehad) kwamen ze erachter dat ik maar een halve baarmoeder had. Dus dat was dan ook gelijk duidelijk waarom onze dochter zo  vroeg was geboren. 
 
Terug
Bovenaan