aangeboren afwijking

Toen ik 21 weken zwanger was van mijn dochtertje kwamen we via een echo erachter dat zij een aangeboren nierafwijking had. Zij had een , op dat moment, eenzijdige cystenier maar ons werd verteld dat tot ongeveer 32 weken de nierontwikkeling nog niet klaar is en de andere nier ook nog aangedaan kon blijken te zijn. Als dat het geval zou zijn zou zij niet levensvatbaar zijn. Daar sta je dan, wat een angst hebben we gehad!! Iedere 3 weken werden er nieuwe echo`s gemaakt en iedere keer hing dat zwaard weer boven ons hoofd. Gelukkig is het bij die ene nier gebleven en is ze ook verder helemaal gezond. Ondanks dat geweldige nieuws kan ik maar niet opgelucht zijn. Tuurlijk ben ik ontzettend blij maar ik voel me nu (ze is 3 maanden) nog steeds niet mezelf. Ik ben bij vlagen somber, labiel en piekerig. Ben dolverliefd op mijn dochter maar snap niet dat het met mezelf niet goed gaat. Is er iemand die herkent dat je je op het ergste instelt, het valt erg mee en tóch blijf je ermee in je maag zitten. Ondanks dat ik veel steun uit mijn omgeving krijg voel ik me niet opgelucht.... Erg moeilijk onder woorden te brengen allemaal....

Hoi Madelon,
Ik was 11 weken zwanger, heb toen een ongeluk gehad. Gyneacoloog zei is niks mis met kind. 23 weken zwanger pret-echo, wat blijkt nou ik was zwanger van een tweeling, maar de tweede kindje is met de 11 weken gestorven en is er niet afgekomen is blijven zitten tot en met de bevalling. Geboorte zoontje, goede bevalling, maar zoontje heeft een handafwijking en een nierafwijking, duim wordt geamputeerd,niertje doet goed, maar zit in de linkerbekken. Als mijn zoontje iets heeft ga ik mijn eigen elke keer weer afvragen of dat ermee te maken heeft. Zo kon hij de hele tijd moeilijk poepen (hij had ontlasting ter grote van een ei en erg hard) wij dachten dat dat met dat niertje te maken zou hebben. Gelukkig niet, maar je gaat bij alles wat ie heeft of krijgt ga je je afvragen of dat er daar mee te maken kan hebben.

Hoi Miranda,
ik heb wel eens gehoord dat als je moeder bent, je nooit meer stopt met zorgen maken. Vond ik toen nogal heftig, maar is wel waar. Altijd voel je jezelf verantwoordelijk en vraag je je af of het niet anders en beter kan....
sterkte, Madelon

Madelon,

Zorgen maken blijf je altijd doen. Mijn zoontje is gezond en daar ben ik erg gelukkig over, ik heb zelf de nodige gezondheids problemen gehad.

Over die cystenier....

Gaan ze daar nog wat aan doen?? Het eruit halen?? Ik kan je geruststellen op dat gebied. Als haar andere nier volledig gezond is kan ze gewoon opgroeien als ieder ander kind. Bij mij is namelijk 3 jaar gelden ene schrompelnier ontdekt. Deze hebben ze verwijderd en ben weer helemaal gezond. Ik hoef geen dieet te volgen, mag gewoon sporten etc.

Ik hoop dat ik een betje angst weg heb kunnen halen.
Je kan ook eens op www.lvd.nl kijken. er zijn daar een hoop forums waar je info kunt krijgen.

Mocht je vragen hebben mag je mij ook mailen. Mijn email is i.diesen@home.nl

groetjes ingeborg

Terug
Bovenaan