Aangekomen

Hoi,ik weet net dat ik zwanger ben,5weken.Ben nu al 1kilo aangekomen,is dat normaal zo snel?Misschien weet iemand een gezond dieet voor tijdens de zwangerschap?
Groetjes van een schorpioen.
 
Je mag absoluut niet lijnen tijdens de zwangerschap. Afvalstoffen gaan dan direct naar je kindje toe.
Probeer gewoon gezond te eten en zo min mogelijk te snoepen.

gr,
Prize
 
Niet dieten, het is de bedoeling dat je aankomt. Ik heb persoonlijk helemaal niet opgelet met calorieen maar wel gezorgd voor alle voedingsstoffen.

En ja, ook een lekker taartje en een patatje horen daarbij. Volgens de vk kom ik normaal aan. Ik ben nu 12 kilo aangekomen met 33 weken. Maar dat is voor iedere lichaamsbouw anders.

Een vriendin van mij kwam wel 32 kilo aan, die kreeg een groot dik kindje en had heel veel vruchtwater. Een week na de bevalling was ze al 10 kilo kwijt en nu is ze weer helemaal slank.

je moet ook een beetje reserve hebben voor na de bevalling, en dan kun je daarna weer op dieet.

Ga jezelf aub niet alles ontzeggen, je moet nu zorgen dat je kind goed groeit (en zelf ook genieten!), na de bevalling kun je weer doen wat je wilt. Let aub goed op dat je alles binnenkrijgt dus ook eiwitten en vetten!
 
hoi

'niet dieten' maar ik ben in het begin ook afgevallen omdat ik veel gezonder en bewuster ging eten. en minder trek had in zoet en vet.
in de bieb had ik wel een aantal goede boeken gezien toen waar ik maar een beetje uit geput heb. om voldoende ijzer en calcium etc. binnen te krijgen.
weet ik niet meer uit mijn hoofd maar als je er gaat snuffelen vind je meteen van alles. ook goede tips op
www.voedingscentrum.nl!!

succes lies
 
Joh meid, maak je geen zorgen. Ik kwam de eerste 2 maanden 2 kilo aan en viel er in de komende weken weer 2 af van de misselijkheid. De rest van de zwangerschap (34) weken) kwam ik in sprongetjes aan de ene week een kilo per week (heb ik me geen zorgen om gamaakt) en de 2 weken daarna weer helamaal niks.

Ik heb volledig toegegeven aan mn eetlust en als ik ineens een paar dagen trek had in roomtoetjes heb ik dat gewoon genomen. In de week erna had ik weer trek in magere yoghurt. Ik geloof dat je lichaam zelf aangeeft wat jij en je kindje nodig hebben, ga daar aljeblieft niet op beknibbelen. Luister naar je lichaam, en als het wat meer vet nodig heeft, geef daar dan aantoe. Er zal wel een reden voor zijn. Anders krijg je alleen maar reden tot compenseren met snackattacks!

 
Dat aankomen dat moet je nu even loslaten hoor. je lichaam weet nu op het ogenblik vanzelf wel hoeveel eten je nodig hebt. Eet maar lekker gezond, dan zul je merken dat je je fit blijft voelen. en geef af en toe ook toe aan zoetbehoefte of augurkenbehoefte wat je ook krijgt. Geef de controle maar even uit handen, na de bavlling pak je zo de regie over je gewicht weer op!
 
Het is inderdaad niet goed om nu een dieet te gaan volgen, maar je kunt natuurlijk best minder snoepen en gezonder gaan eten, waardoor je dan niet zoveel aankomt.
Mijn schoonzusje was 20 kilo aangekomen, waarvan er nu (bijna jaar na bevalling) nog 10 van aanzitten...
Maar andere mensen vallen na de bevalling weer heel snel af.
Ik heb ook wel es gehoord dat als je borstvoeding geeft, dat je dan ook veel afvalt. Dit kost je namelijk 400 tot 600 calorieën per dag.
 
noooit gaan lijnen of dieeten!!!

dat is heel slecht. ik moet juist heel veel eten, mijn lichaam vraagt erom, anders daalt mijn suikerspiegel onmiddelijk...maar als je je dan zooo druk maakt om die extra kilo's zou ik je aanraden om niet elke dag chips, snoep en koekjes te eten (=moeilijk dat weet ik) maar bij honger bijvoorbeeld een boterham met bv. 30+kaas erop te pakken!! Blijf voldoende afwisselend en gezond eten...dat is heel belangrijk.
en het aankomen is niet altijd VET onthoud dat goed. het is voornamelijk vocht, en dat raak je zo weer kwijt na de bevalling.
denk nu aan je kindje en niet aan je figuurtje.
gr. sandy
 
Terug
Bovenaan