Aangepast vaccineren

Hallo mamma's,

Even een vraagje.. heb al gezocht op dit onderwerp maar deze topics die relevant zijn zijn nogal oud.

Ik wil graag mijn kleine man van nu bijna 3 maanden alleen de dktp peik geven. Nu heeft het CB me doorgestuurd naar de HA, die heeft na 2 weken zeuren eindelijk een recept uitgegeven. Nu belde de apotheek mij, dat ze dit vaccin niet kunnen bestellen.

Ik wil heel graag niet van mijn beslissing afstappen.. maar wordt zo bijna wel gedwongen... zou graag mijn kleintje echt wel de dktp prik willen geven. Zeker ivm kinkhoest en de opkomende winter.

Heeft iemand advies? Of heeft iemand dit net zoals mij geprobeerd om te doen ?
Als ik google wordt ik helaas niet veel wijzer..

Alvast bedankt voor jullie advies!
 
Hoi Marjolein, 
Wat goed van je dat je deze beslissing weloverwogen hebt genomen. Mijn dochter van 5 is na 6 mnd pas gevaccineerd met DKTP en niet de andere vaccins. Mensen kunnen een oordeel hebben maar ik heb mij wel degelijk ingelezen. Wat als een paal boven water staat is dat kinderen pas na 6 mnd antistoffen aanmaken, dus waarom al vaccineren met 5 weken. Dit terzijde. 
DKTP is op voorraad en het CB kan dus ook dit vaccin gewoon toedienen. Ook al loop je dus uit met het normale programma. Het probleem is wel dat dit vaccin 4x gegeven moet worden kort op elkaar. Dus dit zou ik even bespreken of dit mogelijk is qua plek. 
Volg je gevoel!! 
Groet, Lee 
 
Terug
Bovenaan