aanhankelijk huisdier (kat)

hoi,

Wij hebben al 11 jaar een kat, dus die hoort natuurlijk helemaal in het gezin.
Maar ik merk nu weer dat als ik zwanger ben, hij super aanhankelijk is!

Normaal kwam ie sávonds bij mij op schoor nestelen, maar nu kan ik mijn kont nog niet op de bank ploffen of meneer staat alweer paraat...
Continu wil ie op schoot, en dan met zijn kop tegen mijn buik aan.
Dat deed ie bij mijn eerste zwangerschap ook al, en nu dus weer!
Erg lief hoor, maar soms word ik er knettergek van. hahahaha

Nog meer huisdieren die merken dat je zwanger bent en ineens ander gedrag vertonen?

hoi hoi...

wat leuk te horen dat jullie kat hetzelfde doet als 1 van onze jack russels.
wij hebben 2 honden en de ene wil dus altijd op schoot en dan gaat ze bovenop mijn buik liggen het liefst met de kop waar ook ongeveer de baby ligt volgens mij.

de andere is veel waakzamer dan eerst. als we wandelen en er komt een vrachtwagen voorbij.. gaat ze staan blaffen. eigenlijk doet ze dat bij alles wat zomaar ineens voorbij komt.

ben benieuwd of er nog meer huisdieren zijn die reageren op de zwangerschap!
groetjes Carina

Grappig, ik merk het bij mijn hond ook, dat ie ruikt dat ik zwanger ben ofzo...

Ben van het maartforum, dus iets minder ver dan jullie (14.2 nu), maar sinds een week of wat is mijn West Highland White terrier ook niet bij me weg te slaan, en waaks dat ie is, naar ieder blaadje dat door de tuin waait wil ie blaffen of grommen en als ik naar t toilet ga loopt ie snel met me mee en gaat ie snel achter de pot zitten, zodat ie zelfs dan meekan...

Aan de kat merk ik niks, maar dat is ook niet zo'n schootzitter...

grtjs Mickey

Wij hebben 2 Maine Coon katertjes.. Een daarvan slaapt al sinds ik zwanger ben op mijn buik.. voordat ikzelf ga slapen en sochtends vroeg.. languit met zijn pootjes klauwen tegen mijn wangen hahahahaa.
Is echt TE schattig gewoon

Hmmm. Mijn katten zijn geloof ik niet zo gevoelig. Wel heel erg aanhankelijk, maar dat zijn ze altijd al. Ik merk alleen aan Plukje dat hij wel heel graag languit over mijn buik gaat liggen. Maar of dat door de zwangerschap komt weet ik niet. Hij doet dat ook bij mijn man. Lekker veel ruimte.

Hoi, hoi, wij hebben ook zo'n lieve poes. Al sinds ik zwanger ben, weet hij het, hij komt ook iedere avond heerlijk op mijn buik liggen, hij wikkeld zich als het ware om mijn buik heen, of dat hij mijn buik geen pijn wilt doen, zo schattig. Ik heb van week 13 tot en met week 15 plat moeten liggen in verband met bloedverlies en toen was hij echt mijn waker, hij bleef altijd bij me zitten, of hij ging op de uitkijk liggen bij de deur, voor het geval van onverwachte bezoekers, hij week niet van mijn zijde af en nog steeds niet.

Dus weer een mooi kattenverhaal!

Groetjes, Pleun

Terug
Bovenaan