aanhankelijk

mijn zoontje van 9 weken is erg aanhankelijk, ik kan hem niet neerleggen of hij begint te huilen, alleen als hij in mn armen in slaapt valt kan ik hem in de box of zijn bedje leggen.meestal zijn dit dan haze slaapjes..ook moet het echt lichamelijk contact zijn, naast me in het wippertje of op een kussen of iets werkt echt niet, het liefst ligt hij op mn borst, hij is wel 6 weken te vroeg geboren zou het hier door kunnen komen en heeft iemand hier ervaring mee? ik word er soms behoorlijk moe van, de hele dag met hem in mn armen...
 
Hallo,
Mijn zoontje wilde de 1e 12 weken ook alleen maar lichamelijk contact hebben, en ook nog eens alleen maar bij mij, anders huilde hij aan 1 stuk door. Sommige kinderen hebben dat extra nodig. Verwennen kan echt niet op deze leeftijd. Het zou kunnen dat het door de vroeg geboorte komt, normaal gesproken zou hij nog lekker 6 weken extra in je buik hebben gezeten, dus extra contact. Ik ben er van overtuigd dat er altijd wel een reden voor is. Bij mijn zoontje was dat omdat ik hellp-syndroom heb gehad en we de laatste paar weken van mijn zwangerschap aardig wat hebben beleefd, zoals een heftige spoed-ks met alles d'r op en d'r aan, leven aan een zijden draadje. Ik zou zeggen volg je gevoel, Leg hem lekker tegen je aan als hij daar behoefte aan heeft. Wil je toch nog wat doen in huis dan is een draagzak een goed idee. Daar heb ik Mika ook veel in gedragen (babybjorn)Je zal merken dat naarmate hij ouder wordt hij steeds wat meer alleen kan zijn. Wat ook een idee is (hielp ook bij mijn zoontje) leg hem niet in de box te slapen (vaak toch te onrustig) maar gewoon in zijn bedje.
het is zwaar, dat weet ik uit eigen ervaring, zo'n knulletje dat veel, heel veel aandacht wil, maar de andere optie is laten huilen. en daar wordt hij (naar mijn idee heeft dat toch geen zin zo klein) maar ook jij niet gelukkiger van. Ik heb doordat ik mijn gevoel volgde nooit gehad dat ik me wanhopig voelde , of het spuugzat was. Daardoor had ik juist veel geduld, en werd Mika ook rustiger van. Dan washet huis maar een puinhoop, dat interesseerde me steeds minder. In het begin kon ik me daar wel druk om maken, maar ik heb wel geleerd dat er andere dingen belangrijker zijn.
En misschien is inbakeren wat? Vraag daar eens naar op het CB hoe dat moet.
Geloof me, het gaat over!
Geniet maar van je zoontje.
Groetjes, Ingrid mama van Mika (9maanden)
 
ik ben het helemaal met ingrid eens n sluit me er helemaal bij aan. heb laatst gelezen dat hoe meer je met je kindje knuffelt, hoe meer zelfvertrouwen je kindje er op den duur van krijgt. Maaarrr je moet natuurlijk wel aan jezelf denken. Ik heb kim op een gegeven moment geleerd in elk geval 's ochtends 1 tot 2 uurtjes in haar eigen bedje te laten slapen, zodat ik toch mijn handen vrij heb en zij lekker rust krijgt.

gr sandra
 
Je verhaal is heel herkenbaar ook wij hadden een dochter met zuignapjes! Alleen bij ons hangen en vooral lopen, lopen en vooral blijven lopen. Mijn verhaal kun je hier op deze site ook lezen onder het kopje "spierballen". Nu is ze 11 weken en het gaat met kleine stapjes vooruit. Ze slaapt 's nachts en overdag in haar ledikant. Wel moeten we haar in slaap helpen door speentje te geven, wrijven en soms toch nog wiegen. Zo hebben we wel iets meer onze handen vrij. Wat ik laatst hoorde is dat de baby's hun zenuwstelsel nog moeten ontwikkelen (zeker bij te vroeg geboren baby's) omdat die nog niet af is. Dit duurd zo'n 3 maanden....en dat gaat bij ons wel op....dus echt gewoon ff bij je houden en de boel de boel laten er komt een dag dat je denkt.....hé....Heel veel succes.
 
Bij onze zoon hielp het inbakeren heel goed. Als hij dan in zijn bedje ligt is hij toch omsloten door de doeken.
Wij hebben het boek van Ria Blom gekocht en de doeken via haar website.
Meer info op www.debakermat.nl
 
bedankt voor de reakties en tips. na enig rondvragen, lijkt het toch wel meer voor te komen bij kindjes die te vroeg geboren zijn!?, ik had trouwens ook het hellp syndroom, keizersnede, coueusekindje enz...en gelukkig kan je ze inderdaad niet verwennen de eerste paar maanden..(hoop ik)
ik kan er trouwens zeker ook van genieten hoor, dat rondslepen,knuffelen enz met hem, alleen soms wil je ook wel eens even je eigen dingetjes doen(typen gaat toch makkelijker met twee handen ,dan met 1 hand en op de andere arm een hangend kind, haha
 
Terug
Bovenaan