Hallo,
Mijn zoontje wilde de 1e 12 weken ook alleen maar lichamelijk contact hebben, en ook nog eens alleen maar bij mij, anders huilde hij aan 1 stuk door. Sommige kinderen hebben dat extra nodig. Verwennen kan echt niet op deze leeftijd. Het zou kunnen dat het door de vroeg geboorte komt, normaal gesproken zou hij nog lekker 6 weken extra in je buik hebben gezeten, dus extra contact. Ik ben er van overtuigd dat er altijd wel een reden voor is. Bij mijn zoontje was dat omdat ik hellp-syndroom heb gehad en we de laatste paar weken van mijn zwangerschap aardig wat hebben beleefd, zoals een heftige spoed-ks met alles d'r op en d'r aan, leven aan een zijden draadje. Ik zou zeggen volg je gevoel, Leg hem lekker tegen je aan als hij daar behoefte aan heeft. Wil je toch nog wat doen in huis dan is een draagzak een goed idee. Daar heb ik Mika ook veel in gedragen (babybjorn)Je zal merken dat naarmate hij ouder wordt hij steeds wat meer alleen kan zijn. Wat ook een idee is (hielp ook bij mijn zoontje) leg hem niet in de box te slapen (vaak toch te onrustig) maar gewoon in zijn bedje.
het is zwaar, dat weet ik uit eigen ervaring, zo'n knulletje dat veel, heel veel aandacht wil, maar de andere optie is laten huilen. en daar wordt hij (naar mijn idee heeft dat toch geen zin zo klein) maar ook jij niet gelukkiger van. Ik heb doordat ik mijn gevoel volgde nooit gehad dat ik me wanhopig voelde , of het spuugzat was. Daardoor had ik juist veel geduld, en werd Mika ook rustiger van. Dan washet huis maar een puinhoop, dat interesseerde me steeds minder. In het begin kon ik me daar wel druk om maken, maar ik heb wel geleerd dat er andere dingen belangrijker zijn.
En misschien is inbakeren wat? Vraag daar eens naar op het CB hoe dat moet.
Geloof me, het gaat over!
Geniet maar van je zoontje.
Groetjes, Ingrid mama van Mika (9maanden)