Aanhoudende problemen voeden/voeding 1 maand

Dag iedereen,

Exact een maand geleden mochten wij onze eerste kindje verwelkomen, echter na een moeilijke bevalling met uiteindelijk een ongeplande keizersnede. Sinds haar geboorte verloopt het voeden heel moeizaam.
Gestart met borstvoeding, maar omdat ze steeds in slaap viel en dus onvoldoende melk dronk, dit moeten stoppen.
Op aanraden van ziekenhuis gestart met Nan Opti Pro 1, maar door deze voeding kon ze moeilijk stoelgang maken (2x per week) en had ze ook veel krampen. Daarna overgeschakeld naar Nan Complete Comfort, wat zorgde voor meer stoelgang maar helse voedingsbeurten (krijsen, overstrekken, duidelijk pijn bij het drinken).
Momenteel drinkt ze 90cc met 2 schepjes Nan Opti Pro en 1 schepje Complete Comfort, aangevuld met Lactulose voor de stoelgang. Echter merken we dat nog altijd niet de oplossing is:
- drinkt flesje nooit leeg (gemiddeld 75cc per voedingsbeurt, 7 per dag, ze weegt nu 3500gr) en drinken verloopt moeizaam (veel stimuleren, na pauze niet meer verder willen drinken, fles weigeren)
- krampen na het drinken blijven, maar zal ze steeds overstrekken
- rochelen en niezen na het drinken, zelfs na halfuur rechtop houden
- vaak ook onrustig na het eten, net alsof ze niet genoeg heeft gehad

Hopelijk herkent iemand bovenstaande en kunnen wij met tips/oplossingen terug verder en voor aangename voedingsbeurten zorgen, voor ons maar vooral zeker voor haar. Ik wil haar zo graag het beste aanbieden, maar heb momenteel het gevoel dat haar tekort doe.

Groetjes Emily

Krampen zijn niet abnormaal op die leeftijd. Maar ik zou zeker overleggen met een lactatiekundige of een kinderarts als ik jouw was.
Rochelen en niezen na drinken herken ik geheel niet. Kan dat verband houden met de pijn tijdens het drinken?
Heel goed mogelijk dat als het drinken niet goed valt ze inderdaad dorst blijft houden.
Blijf niet aanmodderen, schakel hulp in.

Terug
Bovenaan