Aanhoudende zeer pijnlijke krampen

Hallo allemaal!

Net nieuw hier en inmiddels zo'n 5 weken zwanger! We zijn hartstikke blij natuurlijk, maar ik maak me ook een beetje zorgen...

Ik heb een half weekje last van zeurende menstruatie krampjes gehad, maar sinds gisternacht heb ik regelmatig hele heftige en zeer pijnlijke krampen. Ze houden een kwartier aan en drijven me tot wanhoop. Ik kan pijn goed hebben, maar dit is echt verschrikkelijk. De pijn straalt uit naar armen en benen, ik word licht misselijk en het enige wat ik kan doen is langzaam rondjes lopen, bij voorkeur buiten in de kou (dat helpt) tot ik duizelig ben of uitgeput. Ik heb geen bloedverlies. Vandaag voor het eerst een paracetamol genomen maar daar gaan de krampen keihard door heen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
De doktersassistente gaf aan dat ik langs moest komen als het lang aan houdt, maar ik vraag me serieus af wat lang is...

Groetjes, Zhawnee

Nou ik zou gewoon morgen langsgaan bij de HA of anders bij een VK?
Dit klinkt mij namelijk niet echt normaal in de oren!
Ik wil je helemaal niet ongerust maken, maar misschien kunnen ze met een (inwendige) echo wel zien wat er aan de hand is..
Dit heb ik in beide zwangerschappen nog niet meegemaakt en ook in mijn omgeving nooit gehoord.
Het begrip "lang" is heel relatief en ik zou aangeven dat jij het lang genoeg vind duren!

Sterkte ermee en ik hoop dat het allemaal niets betekent!

Groetjes Sas

Ik zou ook zeker contacten voor een echo, dadelijk is het een buitenbaarmoedelijke zwangerschap, dat kan gevaarlijk zijn. Ik wil je natuurlijk niet ongerust maken, ik hoop natuurlijk dat alles goed is, maar zoveel krampen is niet goed!
Kim.

Het voelt voor mij ook niet goed, maar ja, het is mijn eerste keer en ik heb geen idee hoe het hoort te voelen. Tot nu toe hoor ik om mij heen alleen maar dat het normaal is, maar het maakt me er niet geruster op.

Ik heb wel vannacht voor het eerst weer krampvrij kunnen slapen. Ik heb gemerkt dat als ik alles in slakkentempo doe (letterlijk) het zakt en langer weg blijft. Maar ik ga toch nog eens de HA bellen, dank jullie wel!

Groetjes, Zhawnee

ik heb het zelf ongeveer anderhalve week gehad.
Echt krampen waar ik dubbel van klapte zo hevig, dit was rond week 5 / 6.
Een vriendin van mij heeft het twee maanden gehad en is laatst bevallen van een prachtige dochter.
Probeer te ontspannen en als je het niet vertrouwd neem gewoon contact op met je HA of VK.

je kan beter voor niets je verloskundige of huisarts bellen... ze hebben altijd liever dat je belt hoor (mijn ervaring dan ) vragen staat vrij en ze vinde t nooit erg en niks stom

Lieverd niet mee rond blijven lopen...
huisarts of verloskundige bellen! Al was het alleen maar om jezelf gerust te stellen, want van gissen word je niet wijzer. Succes!

Terug
Bovenaan