<p>Mijn zoontje van bijna 1 jr vindt sinds twee-drie weken liggen op het aankleedkussen rampzalig. Hij rolt gerust de commode af, gaat heel hard schreeuwen of maakt een bruggetje zolang hij maar niet op zijn rug stil hoeft te liggen. We hebben al van alles geprobeerd, contact maken, rustig uitleggen, liedjes zingen, de meest interessante speeltjes of voorwerpen. Verschonen op het bed of op de grond. Alles werkt maar heel even. Momenteel is het zo dat zowel mijn vriend als ik niet alleen een poepluier kunnen verschonen want mijn zoontje gaat echt direct staan of er doorheen rollen. Op het kdv zeiden ze dat het een probleem is en ze soms echt met zijn tweeën hem in de houdgreep nemen. Dat vind ik dan weer een akelig idee en lijkt me het probleem alleen maar erger maken. Staand verschonen is ook niet heel makkelijk want hij kan niet losstaan dus met zijn tweeën gaat dat wel, maar met een poepluier is dat echt onhandig. Ik weet dat het een fase is, maar misschien heeft iemand tot die tijd een gouden tip?</p>