Aankomen in de eerste 3 maanden

Hoi, ik ben op het moment 10 weken zwanger en ik ben al bijna 2 kilo aangekomen. Ik lees overal dat je de eerste 3 maanden eigenlijk niet aan komt.
Hebben meerdere van jullie hier last van? Zo ja hoeveel kilo zijn jullie aangekomen in de eerste 3 maanden?
Tuurlijk eet ik wel eens iets waar ik zin in heb maar ik eet zeker niet voor 2!

Gr

Iedere zwangerschap en elk lijf is anders! Laat je niet te veel leiden door gemiddelden hoor :) Ik ben nu 12 weken zwanger en 3 kilo aangekomen. Bij de vorige zwangerschap ging het ongeveer vergelijkbaar en kwam ik in totaal c.a. 13 kilo aan. 

Kan nog alle kanten op en je wordt nu eenmaal zwaarder, niet alleen van het eten maar je hebt ook meer bloed :) 

Hier met de 1e ook bijna niks aangekomen. Hij is met 35 weken geboren en was in totaal 18 kg zwaarder

2e was ik eerste 3 maand al 8 kg zwaarder en hij is met 39.6 geboren en was ik uiteindelijk 25 kg zwaarder

3e ben ik nu 35 weken zwanger en ook nog maar 15 kg aangekomen.

Ja ik kwam denk in het eerste trimester ook 2 kg aan. Ik lees juist dat dat normaal is. Ik had er zelfs wat grafieken per week voor opgezocht ?

Ik ben nu 20 weken en 5-6 kg aangekomen. Als ik dat verdubbel naar 40 weken zou ik uitkomen op 12 kilo, dus dat is netjes.

Ik vind het wel spannend. Ben altijd slank geweest en nu komt het er zo makkelijk aan.? Maar ik had gewoon gigantisch veel honger, en juist omdat ik zo dun was, denk ik dat mijn lijf het gewoon nodig heeft nu.

Dus nee, 2 kg is absoluut niet gek, heel netjes juist!

O ja hoor, heel normaal. Zoals iemand anders al zei: elk lichaam is anders. Ik ben nu 34 weken zwanger en in totaal 9 a 10 kilo aangekomen. Maar dat begon bij mij ook echt al vanaf het 1e trimester. Maar dat betekent dus niet dat ik daarom veel aan ben gekomen. Geen zorgen dus! 

Hier naar verhouding nog maar heel weinig aangekomen, maar zolang die kleine het goed maakt maak ik me niet zo druk. Ben nu 34 weken en 6 kilo aangekomen

Zegt allemaal niks hoor, alles per zwangerschap en persoon verschillend!
Ik kwam in mijn eerste zwangerschap in totaal maar 9 kilo aan. Scheen weinig te zijn maar keurige baby van 3250 gram. Nu ben ik 27 weken zwanger van de tweede, en ben al 11 kilo zwaarder!! Snap er niks van, begon op veel minder gewicht dan bij zwangerschap 1 dus misschien zegt dat iets, of dat het mijn tweede is... Maar leef nu veel gezonder dan de eerste keer. Zeg het maar, het is mij een raadsel haha. Probeer me er maar niet druk om te maken, al wil ik mijn hardlooplijf straks echt heeeeel graag weer terug!

Fijne zwangerschap!

Hoihoi, dat scheelt per persoon en per zwangerschap.
Misschien houdt je ook wat meer vocht vast? Je maakt op een gegeven moment ook meer bloed aan en je baby, placenta en het vruchtwater wegen ook al gauw wat.
Ik ben normaal 74 kg en was bij m'n 1e zwangerschap met 41 weken bijna 90 kg. Onze zoon woog ook bijna 4,5 kg.
Heb het gevoel dat m'n buik nu met 19 weken echt al groot is, toch ben ik pas 4 kg aangekomen. 
Als je je zorgen maakt, kan je altijd met je verloskundige contact opnemen. Ze testen je bloed ook op zwangerschapsdiabetes.
Mocht je borstvoeding gaan geven, dan vliegen de kilo's er echt snel af en anders wel door het vele tillen en dragen van je kindje na de geboorte ;)

Terug
Bovenaan