Aankomen in het derde trimester

<p>Hallo,  </p><p>Ik ben nu 29 weken zwanger en merk dat ik in 2 weken tijd helemaal niet aangekomen ben. Tot en met 27 weken ging het redelijk hard, plus 7-8 kg. Wel een beetje verbaast dat het opeens gestopt is. Nu lees ik dat vrouwen inderdaad maar 3-5 kg aankomen in het derde trimester. Het klinkt niet veel! Wat zijn jullie ervaringen? Ik weet dat je ook ietsje meer moet gaan eten in het derde trimester, dan normaal, maar ik lust eigenlijk nog niet meer. </p><p>Groetjes, </p>

Hoi, 
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
Wat betreft het aankomen tijdens de zwangerschap, dat is per persoon en zwangerschap verschillend. Ik zou je aanraden, vooral naar je lichaam te luisteren. 
Uit ervaring ben ik in mijn eerste zwangerschap de eerste 6 maanden een kilo per maand afgevallen en in de laatste 3 maanden kwam ik 6 kilo aan. Nu bij mijn tweede zwangerschap ben ik 17 weken zwanger en nog steeds op gewicht (niet afgevallen of aangekomen). 
Ik heb zelf juist minder honger, maar probeer wel als ik eet gezond te eten. Zodat ik alle vitamines en mineralen binnen krijg.
Succes met de laatste loodjes.

Ugh same, ik kom maar niet aan, maar mijn vk zegt: als je gezond eet is er niks aan de hand, dan teer je misschien iets in op je reserves. Eten naar binnen duwen is dus niet nodig, eet wanneer je zin hebt en maak goede keuzes, je kind pakt dan wel wat t nodig heeft! Voordeel: wat er niet aan komt hoeft er straks ook niet af :)

Ik had precies hetzelfde! Ik kwam al bijna niks aan, en heb ook niet echt veel reserves (eerder een wat laag gewicht zegmaar), maar at gewoon normaal. Uiteindelijk tot week 30 5kg aangekomen en toen tussen week 30 en 34 geen gram er meer aan? 
Nu (36wkn) begint het weer een beetje met kleine halve kilo per week aan te komen.. Schijnt allemaal goed te zijn hihi! 

Ik kwam pas vanaf week 20 aan. Ongeveer halve kg per week. Dit varieert ook echt van niks per week tot ineens een kilo. 
Zit nu op 34 weken en 7 kg. Ik eet wel meer dan voor de zwangerschap. En snoep ook wat meer, maar dat is per dag verschillend.
Heb er lang niet altijd zin in.

hoi, ik ben 30 weken zwanger en tot nu toe 7 kg aangekomen. Las dat vanaf nu een halve kilo per week te verwachten is.
Het hangt misschien samen met of je veel moest/moet spugen... Ik helemaal niet, ik heb ook geen rare vreetbuien gehad naar ik weet. Misschien vindt mijn man wat anders ;-)

Hoe dan ook... het is dus heel verschillend per persoon...

Ik had die verwachting omdat ik dat dus ook las. Ik kwam hard aan, mn hele zwangerschap. En ik was al 12 kilo zwaarder toen mijn 3e trimester begon. Ik hoopte zo dat het inderdaad minder hard zou gaan. Maar het bleef gewoon door gaan. Met 35 weken beviel ik en ik woog toen 18 kilo meer. Na 2 weken was 16 kilo er weer af. Die 2 kilo is gebleven ?
Maar ik moet wel zeggen, ik hield het laatste trimester heel veel vocht vast ivm vergiftiging. Sowieso moet je niet vergelijken hoor. Het verschilt zo van zwangere tot zwangere, en zelfs per zwangerschap. Zolang de verloskundige maar tevreden is, is alles goed.

Terug
Bovenaan