Aankomen tijdens de zwangerschap

Hallo allemaal ik ben nu 12+5 weken en ben tot nu toe nog niet aangekomen maar afgevallen.  Nu is er wel weer iets bij maar heb nog 1kg eraf.  Ik heb tijden weinig eetlust gehad maar ik heb ook tijden goed gegeten.  Ik heb gauw aanleg om aan te komen en was vanaf januari bezig met  max 1300 calorieën eten. Daar viel ik niet echt vanaf maar het bleef stabiel. Nu zit ik nog op de 1300 calorieën ongeveer omdat ik niet meer kan eten.  Ik ben regelmatig misselijk maar hoef gelukkig nooit te spugen.  Ik ben ik wel een beetje angstig om dikker uit de zwangerschap te komen...

Hoe is dat bij jullie?  Zijn jullie al aangekomen?

Hoi hoi,

Geen zorgen hoor. Tijdens eerste 12 weken ben ik ook afgevallen, normaal ook aanleg om aan te komen, ben zelf helemaal niet misselijk geweest. Nu 22 weken in laatste 10 weken 4,5 kilo aangekomen,  volgens vk was dit netjes.

Hoi!

Ik zit nu op 22+3 en van de week bij vk bleek dat ik 'maar' 5 kg ben aan gekomen. Ik zeg 'maar' omdat ik zelf dacht dat het veel meer was. Zij vond het in ieder geval erg netjes en  ik vind het best. Ik heb ook aanleg om snel aan te komen maar besloot eigenlijk vrij snel aan het begin om niet te diëten ofzo. Zou het vreselijk vinden als mijn kleintje straks onder het normale gewicht zit omdat ik zo nodig aan mijn lijn moest denken. Ik eet gewoon normale porties (niet voor 2 of andere onzin van die strekking) en ben nooit echt een snoeperd geweest. Dan maar extra (hard) sporten na de bevalling. Heb alvast mijn favoriete jurk opgehangen als motivatie. Daar ga ik zeker weer in passen ;-)

Joanniie dat is zeker netjes...

Ik ben nu niet aan het lijnen hoor, dan kwam het verkeerd over, maar doordat ik daarvoor minder ben gaan eten lukt het me nu niet om meer te eten. De misselijkheid zit nu ook een beetje in de weg. Soms eet ik lekker warm en soms maar een boterham of beschuitje wat maar goed kan vallen. Gister een flink bord spaghetti kunnen eten en het was ook echt lekker en nu lukt het niet  dus net maar even een boterham geprobeerd. Want van niks eten gaat de misselijkheid niet weg natuurlijk. Ik eet kleinere porties en gezond. Fruit vind ik heerlijk en dat gaat ook wel goed. Mijn groentes probeer ik ook binnen te krijgen. Ik heb nu een sapmachine gekocht omdat ik het fijn  vind maar ook aan mijn groentes komt als ik het moeilijk vind om te eten.  Alles voor de kleine... maar ik hoorde hoe ziek je ook kan zijn dat de kleine de voeding wel pakt van je! En ik val niet meer af maar kom langzaam weer aan mijn oude gewicht dus zal wel goedkomen. Maar ben bang dat ik zo dik wordt grrr

Hoi ,

Zelf ben ik tijdens de zwangerschap aardig aangekomen , mijn gewicht begon met 61 kilo . En op het einde woog ik 84,5 kilo , zelf vond ik dit aardig veel. Mijn verloskundige legde uit , omdat ik van mezelf slank ben en geen reserve vet heb. Mijn lichaam alles op ging slaan wat ik at. Ben je van jezelf al wat voller , dan zal dat minder zijn omdat je dan al reserve vet hebt . Zelf ben ik 13 dagen geleden bevallen en heb bijna al mijn oude figuur weer terug.  Tijdens mijn zwangerschap heb ik misschien twee broodjes meer op een dag gegeten. Dus je lichaam bereid zich echt voor op de tijd er na . Maak je niet te druk om je gewicht , dat komt vast wel weer goed . Zolang je van jezelf weet dat je niet overdreven veel eet is het goed .

Groetjes Claudia

Ik ben nu 38 weken en 20 kg aangekomen.

maakt me er in het begin ook druk om. Ik deed powerliften en was behoorlijk me me gezondheid bezig.

Ik eet wel iets meer, maar nog steeds gezond en komt er gewoon rap bij.

ik draag heel erg naar voren dus die 20 kilo zie je echt alleen bij me buik (mega!) en borsten. Je doet er niets tegen dus heb het echt los gelaten. Komt daarna wel weer en krijg er iets moois voor terug ^^

Hi!

Aankomen bij zwangerschap is heel persoonlijk en verschilt per zwangerschap. Het klopt wel dat als je al iets voller van jezelf bent, je over het algemeen minder aankomt. Ik ben iets voller dan gemiddeld (bmi 29) en ben tijdens mijn eerste zwangerschap 5 kilo en bij 2de 6.5 kilo aangekomen. Ik viel juist af in de laatste weken (kreeg geen hap binnen door brandend maagzuur). Mijn jongste is nu 2 weken oud en zit inmiddels 4 kilo onder mijn gewicht van voor ik zwanger werd. Zonder iets te doen of laten ;-)

Gewoon gezond eten tijdens je zwangerschap. Je lichaam bepaalt zelf of je wat extra reserves nodig hebt. En inderdaad, je lichaam zorgt ook dat je baby genoeg voedingstoffen binnen krijgt, ook als je een dagje minder goed eet of kan eten.

Liefs Anna

Terug
Bovenaan