Aankomen tijdens zwangerschap

<p>Hoi,</p><p>Ik ben 20 weken zwanger van mijn tweede jongen. Volgens de laatste echo loopt hij 2 weken voor en dus krijg ik een groeiecho ter controle.</p><p>Tijdens deze zwangerschap ben ik ontzettend misselijk en beroerd (geweest) maar moest ik eten omdat het anders nog erger werd. Nu ben ik ongelofelijk bang om teveel aan te komen. Ik durf nieteens op de weegschaal te staan omdat ik bang ben dat ik teveel ben aangekomen. Ik merk dat ik wel al zwaarder ben dan bij de eerste, maar hoop dat dat ook een beetje normaal is. Hoe dan ook, het is bijna obessief hoewel ik geen boterham minder eet. Ook snoep ik niet overdreven veel of meer dan normaal en kan ik mijn gewone broeken nog aan bij de benen. Toch ben ik als de dood om te dik te worden.</p><p>Iemand tips voor mij?</p>
 
Hoi! 
Ik ben (pas) 12 weken zwanger, maar ik herken je verhaal. Bij mij zie je nog niet dat ik zwanger ben, ik pas nog gewoon mijn eigen broeken alhoewel deze wel strakker gaan zitten bij de buik. 
Ik ben van mijzelf al wat forser en gewicht en afvallen zijn al een issue sinds ik mij kan herinneren. Ik wíl niet teveel nadenken over aankomen maar als je forser bent, ben je gelijk een risico. 
Eerlijk gezegd heb ik ook geen tips voor je, behalve uiteraard gezond te blijven eten en niet obsessief bezig gaan met aankomen, ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard... 
sterkte en fijne zwangerschap! 
 
Heyhey, eet vooral gevarieerd en gezond dan komt het echt wel goed. Ik ben tijdens deze zwangerschap ook erg beroerd en misselijk. 13 kg afgevallen en 2 kg daarvan aangekomen. Inmiddels alweer 32 weken zwanger en ik ben plat. Mensen zien niet aan mij dat ik zwanger ben. Ik heb ook om de 2 weken een groei echo om de kleine in de gaten te houden, maar die doet het goed. Iets onder het gemiddelde, maar heeft wel een eigen lijn. Ik zou me echt niet druk maken om het gewicht als ik jou was. Dat jij veel eet wil niet zeggen dat de kleine ook veel eet. Hij krijgt zoveel hij nodig heeft. Hoeveel kg ben je aangekomen als ik vragen mag? 
 
Ik zou echt niet in paniek raken van een gewichtstoename. Ik ben zelf al aan de forse kant en wilde eigenlijk gewicht verliezen voor een zwangerschap. Uiteindelijk niet gelukt, maar wel zwanger. 
Ik was rond de 24 weken pas 1,5 kilo aangekomen. Ik heb erg last gehad van misselijkheid. Moest de glucosetest doen ivm mijn gewicht. Bleek ik dat te hebben. Met een dieet had ik dit prima onder controle. Uiteindelijk rond de 39 weken 3 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap. 
Nu is mijn meisje bijna 5 weken en ben nu 10 kilo lichter dan voor de zwangerschap. Uiteindelijk is niet aankomen ook heel stressvol geweest voor mij. 
Zorg gewoon dat het niet teveel gewicht wordt.  Rond de 10 kilo lijkt me nog redelijk. Maar er zijn er die 30 kilo aankomen. 
 
Niet te druk om maken, er groeit een mensje in je!
Lekker gezond blijven eten.
Ik was 14 kilo aangekomen, en er was na de bevalling al 12 kwijt! Nu wel weer 4 aangekomen, puur omdat me borsten nog even 2 cupmaten groeide na de bevalling! Jemig wat zijn ze zwaar! 
 
 
Meiden, denk aan je kind! Afvallen tijdens zwangerschap lijkt me niet ok, tenzij je daarvoor alleen maar rotzooi at en nu heel gezond. Dan is het natuurlijk mooi :) Maar even het oude wijf uithangen; dit is misschien een eerste les in moeder zijn; het gaat nu om je kindje en dat die voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Er zullen wel meer dingen aan je lijf veranderen door de zwangerschap, de bevalling en het moeder zijn en ook dat zul je moeten accepteren. Gezond eten is natuurlijk super maar alsjeblieft eet gewoon en ben niet te panisch voor aankomen, het hoort er gewoon bij! :)
 
Niet te druk om maken joh, al is dat makkelijker gezegd  dan gedaan;) ben nu voor de 2e keer zwanger. Bij de 1e ruim 25 kilo aangekomen, bizar veel! Maar binnen het jaar was het er echt weer allemaal af! Nu zwanger van de tweede, 36 weken en 16 kilo aangekomen, gelukkig maak ik me nu minder zorgen aangezien ik weet dat het goed komt. Het blijft moeilijk, je lichaam zien veranderen maar wees niet te streng voor jezelf, je ben wel een mooi mens aan het maken daarbinnen! 
 
Hi, 
Hier ook zwanger van de 2de. Gaat echt sneller dan de eerste keer. Ik kon me er in t begin druk om maken. Maar ik heb t losgelaten. Ik eet gevarieerd en snoep weinig. Kan wat meer water drinken. Nu 21 wkn zwanger kleine groeit goed en ik ben inmiddels 6,8 kg aangekomen. Lijnen is geen optie dus op je eten letten is enige wat je kan doen. 
Groetjes nvn
 
Terug
Bovenaan