Aankomen

<p>Haai dames,</p><p> </p><p>Ik ben nu 7 weken zwanger, ik eet gezond, wel meer dan normaal want heb anders echt honger, snoep weinig want heb geen lekkere trek. Maar ik ben de laatste week 2 a 3 kilo aangekomen. Ik vermoed dat dit vooral vocht is, en ook mijn buik is behoorlijk opgeblazen, maar als ik dan info ga opzoeken kan ik er vrij weinig over vinden, in ieder geval lees ik dat dit niet gebruikelijk is met 7 weken</p><p>Komt dit bekend voor bij jullie?</p><p>Ik ben 30 kg afgevallen  trouwens dus ik ben me daardoor bewust van mijn gewicht. Even voor de duidelijkheid; ik ben dus niet persee bang om aan te komen maar zoveel in weinig tijd vind ik toch best vreemd..</p>

Bij al mijn zwangerschappen kwam ik in de eerste trimester al zo’n 6 tot 8 kg aan. Meteen ook al een dikke buik. 
Tijdens mijn 3e zwangerschap kwam ik in totaal 15 kg aan maar dat is er nu, 8 weken later, allemaal af. Ik vermoed ook dat het grotendeels vocht was, ik was ook erg opgeblazen in m’n gezicht maar nu is alles weer gewoon en pas ik mijn oude kleren en schoenen weer. 

Oké! Goed om te lezen.. eigenlijk moet ik gewoon niet op internet kijken want iedereen is natuurlijk anders. Maar ik heb geen maatstaaf haha dus k was n beetje bang dat t wel erg veel was zo snel.
Dankjewel voor je bericht ?

Heb zelf idd goed moeten zeggen tegen mezelf: ieder lijf is anders en reageert anders.
ben zelf gewend om 4/5 keer te sporten per week en volg op instagram bijv ook aardig wat van die fitness models die dan zwanger amper bij komen. Natuurlijk is dat hun werk, en werk ik zelf naast t sporten nog.
in het eerste trimester kwam ik mega snel bij. Kon door energie gebrek ook maar 1x per week sporten nog en op een gegeven moment lukte het helemaal niet meer. Sport dus momenteel al zeeeker 5 maanden niet meer. 
Ben van 54/55 kilo naar 75 kilo gegaan. Laatste trimester ging het wel heel langzaam. 
Kon met 5/6 weken mijn broeken al niet meer aan omdat ik dan buikpijn kreeg en ookal wat opgeblazen was (draag altijd die hoge high waisted broeken)
Ben nu 38 weken en 3 dagen. Ben er wel van overtuigd dat ik het wel weer verlies maar het is/was wel ff een aanpassings periode. 
Al met al, no worries. :) 

Hey hey! Ik ben nu 6 weken zwanger en ook ik ben al 2 kg aangekomen. Ik heb ook geem lekkere trek en eet eigenlijk super gezond, sport 2 a 3x in de week. Ook ik pas mn broeken niet meer bij mn buik idd.. doet zeer en kan al niet echt meer op mn buik liggen.
Vorige zwangerschap was ik 20 kg aangekomen. Waarvan ik 15 was afgevallen dr is 5 kg aangekomen in de jaren. Hopelijk kom ik nu niet teveel aan maargoed we zien t wel. 
Ik denk dat het bij mij ook vocht is. Mn sokken staan soms helemaal in mn benen

Ik ben ook heel snel aangekomen. Nu 21 weken en 13 kilo erbij. Echt niet leuk maar ja. Ik hou het maar gewoon op veel vocht vasthouden ;-P en ik moet wat minder snoepen naast het gezonde eten & drinken wat ik doe. Vandaag hiermee gestart. Is voor mezelf en de baby handiger. De kilo's moeten er namelijk ook weer af na de bevalling. 
Liefs Zoë

Ik heb tijdens mijn zwangerschap maar 2x op de weegschaal gestaan..
Ik heb vooral gefocust op gezond en genoeg eten. Uiteindelijk de dag voor mijn keizersnede gewogen en ik bleek 12 kilo te zijn aangekomen.
Zolang jij gezond eet! En niet gaat eten voor 2 zal je lichaam alles wel regelen!

Ik begrijp je helemaal, ik ben ook bang om 'teveel' aan te komen. Ik ben heel slank gebouwd dus wil na de bevalling ook wel snel weer op m'n oude gewicht zitten. Bij m'n VK praktijk doen ze niet aan wegen.
Ik heb een zwangerschaps dagboek waarin in alles noteer. En dus ook m'n gewicht. Misschien heb je er wat aan. Al is het bij iedereen wel anders.
12 weken zwanger: 1,2kg aangekomen.
15 weken zwanger: 1,9kg aangekomen.
17 weken zwanger: 2,5kg aangekomen.
19 weken zwanger: 3,4kg aangekomen.
Ik zit nu op 19+3 dus het zal met 20 weken zwanger totaal zo'n 4 kilo zijn denk ik. Ik vind dit nog netjes, na de 20 weken gaat het echt hard hoorde ik dus dan zal ik wel per week meer aankomen!! 

Terug
Bovenaan