aankomen

hallo allemaal,

ik heb even een vraagje hoeveel hoor je aan te komen per maand ong? ik eet alles wat los en vast zit maar blijf gewoon het zelfde wegen, nu krijg ik regelmatig te horen dat ik op moet letten omdat ondanks dat ik eet niet echt aankom, en dat dat slecht voor mij kan zijn, omdat de baby toch zorgt dat hij/zij voldoende krijgt.
 
hoi esther

ik weet niet precies hoeveel je aan moet komen. maar volgens mij ligt het in de hele zw.schap tussen de 7 en 20 kilo ongeveer. ik zelf ben in het begin 4 kilo kwijt geraakt omdat ik niks anders deed dan overgeven. nu zit ik op 60kilo dat is 5 kilo boven mijn normale gewicht zeg maar.
ik zou me geen zorgen maken als je gewoon voldoende eet. ik heb eens een lijstje zien staan op het internet maar weet niet meer waar, geloof ook op een babypagina.
en daar stond zoiets van 7 boterhammen per dag, 2stuks fruit. flink groente en vlees en aardappels ofzoiets. ik eet ook niet elke dag 7 boterhammen hoor. en eet ook wel eens lekker chips of chocola mmmm hihi
ik zeg altijd maar doe maar gewoon gewoon dan zal het wel goed zijn! alleen niet elke dag aan de slagroomtaart gaan zitten, dan krijg je het er na je zw.schap moeilijk vanaf.
en nooit gaan lijnen of dieeten, dat is slecht voor je kindje en eventueel voor jezelf. want dan gaan jullie samen op vetreserves leven.
ik hoop dat je een beetje wijzer bent geworden...hihi
gr. van sandy (25wk)
 
Ik hoor zo veel verschillen over aankomen. Ik zou me er niet druk over maken, de kleine schijnt toch wel te nemen wat hij/zij nodig heeft. Ik at niet meer maar kwam toch veel aan, nu 38 weken en 16 kilo zwaarder.
 
toevallig was ik vanochtend bij de verloskundige.. En ik zat er ook een beetje mee.. ben nu al 5 maanden en nog helemaal niets aangekomen! Dit komt doordat ik van mezelf iets gezet was. Je hoeft je dan helemaal geen zorgen te maken, de baby haalt inderdaad alles bij jou vandaan, je hoeft dus niet meer te gaan eten. het komt goed! Mijn baby is voldoende gegroeid en ik voel me verder ook prima, dus maak je geen zorgen!! Het ligt voor namelijk aan je lichaamsbouw.
groetjes kim
 
het probleem bij mij is dat ik normaal al veel te licht ben, ik weeg bevoorbeelt maar 47 kilo terwijl ik 55 zou mogen wegen, nu ben ik niet afgevallen of zo maar ik kom ook niet aan. Over de baby maak ik me echt geen zorgen, meer over mezelf, als de baby zorgt dat ie voldoende krijgt moet dat ergens van daan komen, en bijna ieder mens heeft extra reserves, echter ik heb die dus niet. Ik ben dus vooral erg bang dat ik door dit alles weer terug ga vallen naar het verleden, waar ik dus helemaal niks meer kan.
 
Mijn gyneacoloog heeft gezegd dat je ongeveer twee kilo per maand mag bijkomen.
In het totaal is 12 kilo een goed gewicht omdat je kindje, vruchtwater, moederkoek,... dit ongeveer weegt.
Ikzelf ben sinds het begin van mijn zwangerschap 15 kilo bijgekomen.
En nu kom ik nog maar een paar honderd gram per week bij.

xxxxxxxxxxx
 
Terug
Bovenaan