aankomen

Hoi,
Zijn er meer vrouwen die het eigenlijk best moeilijk vinden om dikker te worden ? Ik ben nu 6 kilo aangekomen met 17 weken en heb hier toch wel moeite mee hoor. Het gaat zo hard. Niet alleen mijn buik is dikker, maar alles heeft een laagje vet gekregen.
Niet echt mooi vind ik. Ik ben altijd slank geweest, maar dat gaat er nu wel af. Ik moet nu ook hele andere kleding gaan kopen/ zoeken, wat ook nog een hele klus is. Hoe ervaren jullie dit alles ? Gr Kim.
 
Had hier helemaal geen last van!
Kon die buik er wel op kijken, het duurde me veel te lang, kreeg dan ook pas met 20 weken een beetje een buiken dat mensen het konden zien.

Uiteindelijk had ik echt een gigabuik! Daar was ik overigens maar 10 kilo bij aangekomen en dat was er in no time weer af.
Alleen de buik is nu nog wat slapper, maar verder ben ik zelfs slanker dan ooit.
 
Jen bent niet de alleen hoor Kim Ik ben nu 11 weken zwanger en ben al 7,5 kilo aangekomen pas mijn kleren niet eens meer!!echt blij ben ik ook niet maar ik denk wel als het kindje maar gezond is. Ik vraag me af of het wel goed is om in zo een korte tijd zoveel aan te komen?Tja met kleding kopen moet ik nog beginnen. Gr
 
6 kilo met 17 weken zwanger zijn is normaal. Gemiddeld komt een vrouw zo'n 12 a 13 kilo die je na de bevalling binnen no time weer weg kunt werken.
Ikzelf ben vorig jaar juli bevallen van een dochtertje. Ik ben maar liefst 28 kilo bijgekomen. Er zit nog 12 kilo overgewicht aan. Ben inmiddels weer zwanger nu 11 weken om precies te zijn en tot nu toe nog niet echt bijgekomen. ZO zie je maar dat het op elk moment kan veranderen.
Gr.Dunya
 
Zoals Dunya zegt, is je gewichtstoename normaal. Hoe vervelend je het ook vindt, je kunt je er beter bij neerleggen want je komt nu eenmaal aan. Het enige wat je kunt doen is niet snoepen, gezond eten en veel water drinken. Maar dan nog kom je zeker 12 kg aan, dat is toch onvermijdelijk als je ziet wat er extra bij komt: vruchtwater, baarmoeder groter, borsten groeien, meer bloed, etc.
Ik hoor van veel vrouwen die zo'n 50 kg wegen en die dan als ze zwanger zijn 20 kg aan komen. Verder kun je niet helemaal voorspellen hoeveel jij zult aankomen; dat verschilt per vrouw.
Mijn advies: Probeer je erbij neer te leggen, maak je niet druk, eet en drink gezond, blijf bewegen maar ga niet lijnen! Dat is heeeeel slecht!
Sterkte! ;-)
 
Hoi Kim, ik herken dit wel. Zelf zit ik in mijn 11e wk en ben 3 kilo aangekomen, wat voor mij ook heel zwaar voelt. 'Normaliter' sport ik minimaal 3 a 4 keer in de week, maar sinds ik zwanger ben helemaal niet meer, omdat ik zo misselijk ben. Ben wel van plan om zodra ik me beter voel, weer lekker te gaan sporten. Verder moet je je er ook aan overgeven, wat Caro zegt...Je kunt er nu niets aan doen, tenzij je natuurlijk bovenmatig veel snoept/eet.

Succes!
 
heel normaal die 7 kilo. Al denk je dat het nooit meer goed komt, komt echt allemaal goed. Ik was met 5 maanden al 10 kilo aangekomen, daarna ging het gelukkig iets minder hard, totaal 15 kilo, die er binnen paar maandjes weer af waren! Daarna slanker dan ooit!
Borstvoeding helpt ook mee om snel je oude figuur terug te krijgen.
 
Heel herkenbaar.
met zes maand ging ik maar eens op de weegschaal staan en zag dat er 10 kilo bijgekomen was.
Nou, ik gelijk voor de spiegel staan zo van:waar dan?
Ben nu bijna 41 weken zwnager en ben alleen op mijn bovenlichaam aangekomen.
Draag mijn buik in een puntvorm en als ik me bedenk dat de kilo's alleen daar zitten blijft het een raar idee en klinkt het misschien veel, maar het gaat er vanzelf weer af.
Ik was altijd fobisch voor de weegschaal al had ik voor de zwangerschap een normaal gewicht.
Het gaat erom dat je je goed voelt en bedenk wanneer je een dip krijgt dat en het er weer af gaat en je een kindje krijgt....en daar doe je het voor!

Liefs linda
 
Terug
Bovenaan