Aankomen

Hoi allemaal

Bijna 6 weken zwanger. Het voelt zo lekker dat we zwanger zijn. Maar vind het ook erg moeilijk dat ik nu ga aankomen. Ben dus nu al 2 kg aangekomen (maar ook wel geobstipeerd)
Was zo hard bezig om af te vallen, en dat ging al zo moeizaam en nu zitten al die kilo's er zo weer aan.
Moet een knop gaan opzetten, maar schaam mij zo dat ik straks boven die 100kg uit ga komen.
Gelukkig zie je niet aan mij dat ik nu 98kg ben. Is alleen goed verdeeld, maar psychische vind ik het wel moeilijk hoor.
Die buikomvang neemt nu al toe. Is nog te vroeg om zwangerschapskleding te kopen (dat hoeft ook nog niet) maar hoor van mensen dat zij pas in week 15 of 16 dat nodig gaan hebben. Maar ik denk dat ik het echt wel eerder ga nodig hebben.
ZIjn er mensen die hier ook last van hebben gehad.

x Yvonne
 
Ja hoor. Ik ben nu 38 weken en echt veel aangekomen (+20 kg en was net 22 kg afgevallen) Ik was voor m'n zwangerschap ook in een streng eet en sport regime en ga ik voor mezelf maar even vanuit dat ik 10 kg alleen ben aangekomen door het niet meer lijnen (verstoorde verbranding natuurlijk door het lijnen). Ik moet zeggen dat ik het in het begin moeilijker vond dan nu. Ik heb zin om straks weer lekker te gaan sporten en lijnen en weer gezond bezig te zijn, maar dat is me mijn hele zwangerschap niet gelukt.
Tja, een gezond kindje vind ik nu echt even belangrijker (alhoewel ik dat de eerste maanden echt tegen mezelf moest blijven zeggen). Heel veel succes ermee!
 
ik herken dit wel ja, ik was dan ook blij dat voor ik de 100 bereikte mijn weeegschaal ineens kapot ging haha. nu maak ik me er niet meer zo druk om, ik voel me prima en ga na de zwangerschap wel weer hard mijn best doen om weer af te vallen. gelukkig beval ik in de zomer en kan ik dus snel gaan wandelen.
ik had ook al vrij snel zwangerschapsbroeken aan, dit omdat met name mijn darmen zo uitzette.
heb hiervoor een tijdje lactulose gebruikt en nu heb ik dat niet meer nodig.
ik vodn het belangrijk dat ik mezelf lekker voelde in mijn kleding en als dat dan in zwangerschapskleding is dan dat maar, dat liever dan buikpijn van een te strakke broek.
 
Hoi, ik was vlak voordat ik zwanger werd 13 kilo afgevallen (69 kilo). Voor de eerste keer in mijn leven was ik een groot aantal kilo's afgevallen (ben 40 jaar). Ik ben voor de zwangerschap uitgegaan van een gemiddelde van 12 kilo aankomen en heb een schemaatje gemaakt over 40 weken en die 12 kilo netjes over die 40 weken verdeeld. Vervolgens ben ik me iedere dag gaan wegen en heb dit netjes bijgehouden. Iedereen lachte mij uit om dit systeem en vond het wel heel ver gaan. Maar het heeft gewerkt. Ik ben nu precies 12 kilo aangekomen (81 kilo) en ben a.s. donderdag 40 weken! Daarnaast heb ik ook op het eten gelet. Gewoon normaal eten, maar niet of nauwelijks snoepen. Ik moet wel zeggen dat ik gedurende de zwangerschap veel misselijk ben geweest en daardoor wel regelmatig maaltijden heb overgeslagen of vervangen door iets lichts als fruit, yoghurt, cruesli, kwark. Ik hoop binnenkort te gaan bevallen en denk dat ik dan, i.c.m. borstvoeding, weer snel op mijn oude gewicht bent, of zelfs daaronder. Misschien heb je iets aan mijn tip. Ik ben vanaf week 20 positie kleding gaan dragen.
 
Ik herken je angst! Ik ben zelf momenteel ongeveer 80kg en weet ook gewoon haast zeker dat ik over de 100kg uit zal komen! Ik ben nu 6 weken zwanger en merk ook dat mijn buik opgezetter is, en dat mijn darmen trager werken..
Je weet gewoon dat het eraan komt, denk dat ik ook wel eerder een zwangerschapsbroek ga aanschaffen, al is het alleen maar voor mijn eigen comfort!
Sterkte ermee, het is een stukje acceptatie en dat komt bij iedereen op een ander moment.. Ik hoop alleen dat ik een groot deel weer kan kwijtraken naderhand, want ik ben niet echt een 'lijner'...
 
Wanneer zijn jullie positiekleding gaan kopen?

Ik denk dat ik bij mijn 12 weken al wel wat mag gaan halen. VInd het wel erg vroeg. Maja dan heb ik wel lekker zittende kleding aan.
Ook wel zo lekker

xx yvonne
 
hoi ivonne, ik droeg bij beiden zwangerschappen vanaf een week of twaalf zwangerschapsbroeken omdat ik mijn gewone niet meer dichtkreeg.
en mijn tip.gewoon heel lang borstvoeding geven als dat lukt. dan val je vanzelf ook weer af als je dit in combinatie met gezond eten doet.ik was na mijn oudste zelf nog maar 58 kilo naar een jaar bv. normaal ong 66 kilo.en na mijn jongste een jaar gegeven te hebben was is ook weer onder mijn gewicht.(nb: ik ben a-sportief dus heb niet gesport of iets) wel kom je als je stopt met bv weer iets aan.groetjes
en nog een tip: als je broeken niet meer lekker zitten gewoon die andere aan hoor meid.
 
Terug
Bovenaan