Aankondiging bevalling

<p>Hoi dames, </p><p>Ik ben nu bijna 38 weekjes zwanger.. De laatste week ben ik erg misselijk, moet veel spugen. Baby ligt erg laag waardoor ik ook vreselijke pijn heb. Nu heb ik sinds vandaag ook hele dunne ontlasting. Ik ben erg moe en voel me niet mezelf, vooral erg verward.</p><p>Nu lees ik vaker dat dit aankondigingen kunnen zijn voor de bevalling maar is dit in werkelijkheid ook wel echt zo?</p><p>En ohja, ik wordt komende donderdag gestript omdat ik erg veel medische klachten heb. Ik ben er echt klaar mee met de hele zwangerschap en kan niet wachten tot ik me meisje kan zien. Voor te strippen moet ik ontsluiting hebben, ik heb veel last van harde buiken maar geen voorweeen kan het dan toch zo zijn dat ik wel ontsluiting heb? En wat als ik het niet heb, kan het strippen er dan voor zorgen dat ik het wel krijg? Want ze gaan het de week erop anders weer opnieuw proberen.</p><p>Sorry voor mijn vele vragen en alvast bedankt ? </p>

Bij mijn weten zijn dat niet per se aankondigingen..ik heb alleen mijn eigen ervaring en dat was dat onze kleine met met 32 weken zich omkeerde, met 34 weken inhaalde en met 36 weken geen kant meer op kon.. ik heb al die tijd voorweeen gehad en ze is na een succesvolle strip poging met 41+1 geboren..
Wat ik weet over dat strippen is het volgende.. je hebt zeg maar bij je baarmoedermond nog een stukje wat vergelijkbaar is met het uiteinde van een ballon.. dat is eerst dicht en stug.. op een gegeven moment wordt dat zachter en gaat dat open staan.. ze kunnen dan bij een soort vlies die je baarmoeder gesloten houd, dat zit tussen de baarmoederwand en " de vliezen die breken".. met strippen proberen ze dat los te krijgen want dan gaan er hormonen werken.. als ik het goed heb spreken ze van ontsluiting als je baarmoedermond open gaat staan.. dat heb je dus nog niet nodig voor zover ik het weet..
Bij mijn verloskundige praktijk deden ze het pas bij 41 weken omdat het lichaam er dan het rijpst voor is en dan de slagingskans bij een 1e poging het beste is.. dat betekent niet dat wat ze bij jou gaan doen geen zin heeft maar je moet er geen hoog gespannen verwachtingen van hebben.. je laat je verloskundige haar werk doen en daarna moet jij ook gewoon je ding doen (bijv. Boodschappen doen, koken/bakken, ergens wat drinken met iemand etc.) Je geeft het dan een kans..  als je er veel van verwacht ga je toch een soort van spanning hebben van zou het.. of vandaag kan/is de dag etc. Spanning werkt remmend voor de hormonen die nodig zijn voor je bevalling..
Als ze de eerste keer niet meteen wat kunnen doen of het lijkt niet te werken dan proberen ze in ieder geval dat uiteinde wat te stimuleren om open te gaan waardoor een eventuele tweede poging misschien beter gaat..
Ik zat er met 40+5 helemaal door heen psychisch en heb toen een extra afspraak gehad bij de VK.. zij zei toen na onderzoek dat ik niet moest verwachten dat de kleine het weekend nog kwam, ze zouden strippen wel proberen die zondag (41 weken) maar het leek er nog niet klaar voor.. ik ging gerustgesteld weer naar huis want toen wist ik dat het nog steeds allemaal voorweeen waren en ik durfde ook weer wat te doen want zat thuis maar te wachten, "stel dat.." ik heb dat toen ook naar iedereen geappt van dit weekend niet zegt VK dus stop met appen (" is het er Al"..." voel je al wat".. "mijn gevoel zegt dat het vandaag komt" kreeg ik steeds)..
Heb die zaterdag nog een Ikea kast in elkaar gezet.. vond ik leuk om te doen.. en die zondag kwamen ze strippen.. was volledig ontspannen omdat ik dus door de opmerking van de VK niet verwachtte dat het zou lukken (we planden ook voor dinsdag afspraak voor nieuwe poging) en 6/7 uur na het strippen kreeg ik ontsluiting en na 9,5 uur had ik ons dochtertje in mijn armen..
Ik vertel dit omdat het dus geen loze uitspraak is die iedereen wel kan maken en gemakkelijker gezegd is dan gedaan, dat je je moet ontspannen...
Hoop dat je wat aan mijn bericht hebt maar boven dat, dat het strippen mag lukken voor je! 
Goede zwangerschap en bevalling gewenst 

Terug
Bovenaan