Aanloop bevalling

<p>Momenteel 37 weken zwanger. Voelt toch weer als een mijlpaal, de kleine kan zich elk moment gaan melden.</p><p>Maar nu vroeg ik mij af of je ook al dagen van tevoren de bevalling aan moet voelen komen. (dus meer een vraag voor de mensen die al mama zijn) Soms hoor je van mensen dat hun buik erg onrustig is, net de dagen voor de bevalling. Bij mij is alles nog rustig (behalve heel snel harde buiken bij inspanning, nesteldrang en voel me af en toe ineens weer wat energieker?)</p><p>Mijn vraag is dus of je een bevalling echt al dagen van tevoren moet voelen aankomen, of kan het ook ineens uit het niks beginnen, zonder dagenlange 'voortekenen' ? </p>

Het kan allebei. Bij mij is het snachts om 3 uur begonnen en nog geen 12 uur later was ze geboren. Had geen voortekenen. Geen oefenweeen oid. Alleen dat ik 2 dagen ervoor een enorme schoonmaakdrang kreeg en t hele huis nog schoongemaakt heb. 

Ik voelde niets ter voorbereiding met mijn oudste 2. Beide keren stapte ik uit bed (37 weken zwanger) en braken mijn vliezen spontaan

Ik had al een week of 4 voorweeën, maar verder niks. 3 uur voordat de bevalling begon, verloor ik mijn slijmprop, maar zelfs dat zegt niet veel. Iemand van mijn zwangerschapscursus verloor de prop en beviel pas 2 weken later. Ik wilde ook zo graag voortekenen voelen, maar die zijn er helaas gewoon niet altijd! Veel sterkte! Nog even doorzetten! Geniet nog even van de stilte voor de storm, haha! ;)

Hier voelde ik de gehele dag ook niks ps toen ik naar bed ging begon het. Daarna wel een weeenstorm en na 21 uur is ze geboren 

Ik niks.... maar ik had gelezen ( en nu komt t ) dat wanneer je voeten gemasseerd worden ( en dat haat ik) en je tepels dat t weeen opwekt. 
Geloof t of niet ... maar savonds gedaan en de dag daarna is mijn zoon geboren.
kreeg kramp op de bank... verloskundige kwam en had 8 cm.  Zal wat er daarna gebeurt is je allemaal besparen. 
Maar alles is mogelijk ?

Hoihoi
Bij mij voelde ik duidelijk dat het aan het rommelen was en niet  lang meer duurde .
Ik kon nog amper lopen  had veel mijn onderin mn buik en muts.
Toen ik 2 dagen voor ik beviel op controle moest bleek  dat ik al 2 cm ontsluiting had. Dus de pijn waar ik al zn 2 weekjes mee rond liep was dus niet  voor niks
En ook was hij de nacht voor de bevalling erg druk in de buik. 
Nu is elke bevalling wel anders natuurlijk want ken ook meiden die helemaal niks van te voren  voelde.
Maar dit is mijn  ervaring?
Succes met de laatste loodjes ?

Ik heb vanaf 32 weken harde buiken en gerommel etc. gehad.. bij 36 weken verloor ik bloed en had ik voorweeen (oefenweeen), (ze kwamen meteen voor controle en alles stond klaar voor evt. Ziekenhuis maar was gelukkig niet nodig) iedereen zei steeds o dat zijn voortekenen dan komt het snel..
Ons dochtertje is uiteindelijk 41+1 (na strippen) geboren..
Achteraf blij dat ze zo "laat" geboren is want ze was wel klein maar groot en zwaar genoeg om mee naar huis te mogen..
Ook al zeggen er veel dat er voortekenen zijn is dat eigenlijk niet echt zo.. er kunnen dingen gebeuren die er achteraf op gewezen hebben maar meestal is het niet van o harde buik, hij/zij wordt binnen .... uur geboren (o.i.d) 
Ik weet wel dat er vrouwen zijn die altijd hetzelfde voelen maar dat weet je eigenlijk pas bij een tweede (dat het bijv. Altijd begint met gebroken vliezen ofzoiets)..
Nog even volhouden... (heel lastig, ik weet het uit ervaring).. 
Het hielp mij een klein beetje door te denken, nog maximaal 5 weken..(bij 37 weken, ik heb 2 jaar lang van alles doorstaan voor de zwangerschap zoals depressie enzo en dacht wat is nog maximaal 5 weken, heb die 24 maanden wachten op zwangerschap en ruim 8 maanden zwangerschap ook overleefd)
Nog een fijne zwangerschap en goede bevalling gewenst

Terug
Bovenaan