Aanmelden voor een school

Hallo

Laatst had ik het met een vriendin over het feit dat de kinderen straks naar school gaan, die had haar kindje dus al opgegeven voor een school. Wij dus nog niet. Dus ik zat me af te vragen of jullie dat al gedaan hebben. Ik moet zeggen dat ik er vanuit ga dat we nog wel even tijd hebben, maar ik werd er ineens wel een beetje nerveus, hadden we dat al moeten doen?

Hebben jullie je kindje al opgegeven voor de kleuterschool??? En hoe hebben jullie de keuze voor een bepaalde school bepaald? Waar hebben jullie op gelet?

Carina

hoi,

ik heb ook gehoord dat er inderdaad steden zijn waar je je kind onderhand al bij de geboorte op moet geven.
Ik woon hier maar in een durpie en volgens mij valt het wel mee.
Misschien kun je gewoon al eens luk raak naar een school in de buurt bellen, misschien zijn er wel geen wachttijden bij jullie.

groeten Elke

Hoi hoi,

Heb er eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht. Ik ga er vanuit dat er tegen die tijd echt wel een plaatsje is. Ik kom ook uit een dorp, maar mijn ervaring is dat ze je niet snel zullen weigeren, want elk kind is er 1 en aangezien een heleboel scholen terug lopen in leerlingen zullen ze alleen maar blij zijn met aanmeldingen.
Ik vind het vroeg genoeg als ze drie is om dan te gaan kijken. Maar even een school bellen kan nooit geen kwaad. Kun je je wel vast oriënteren als je het nog niet helemaal weet.

Succes

hoihoi,
Ik heb lynn met een jaar opgegeven.  We hadden een bepaalde school voor ogen en hoorde van een kennis dat er nog maar 6 plaatsen waren voor haar jaar. Dus ben haar toen snel op gaan geven.
We  wilde haar op deze school omdat het lekker dichtbij is en  ze dan maar 1 x hoeft over te steken (met een stoplicht)als de tijd rijp is dat ze  alleen naar school kan/wil.  Ik ben een beetje rond gaan vragen  aan wat  andere mama's met kindjes op deze school en ze waren allemaal zeer tevreden. En na een gesprek en rondleiding met directie was ik om.
groetjes cobie

Nee, nog niet ingeschreven maar ook wij wonen in een klein dorp waar het al een wonder is dat er een lagere school is. Die zijn al blij met iedere leerling die er komt. Ik weet dat ze een brief in de bus doen als het kindje 2 wordt dus dan ga ik Iris gelijk inschrijven.
Wel is ze ingeschreven bij de peuterspeelzaal en daar gaat ze naartoe als ze 2 is geworden, dit zit ook bij de school in het gebouw dus kan ze al wennen.

Ik heb onze zoon een paar maanden geleden al opgegeven voor de psz. Kleuterschool nog niet, maar misschien is dat geen gek idee.

Overigens mogen openbare scholen niemand weigeren en scholen met een
geloofsovertuiging alleen met goede redenen.

Groet, Liesje

Terug
Bovenaan