Aanmelden voor school

Hoe ver zijn jullie met het uitzoeken van een school.

Mijn collega belde gister de school van zijn keuze omhun zoontje van 2,5 aan te melden, ze bleken een wachtlijst van 1,5 jaar te hebben.

Dus vandaag heb ik ook maar eens school gebeld om hem aan te melden, ik wacht nog op een telefoontje terug van de directrice. Hopelijk geen wachtlijst want anders ben ik wel wat laat, ook al bel ik een jaar vantevoren.

Hoi Caat,
Wij hebben vorig jaar november een rondleiding gehad door de school van onze keuze en ik heb hem vervolgens begin januari ingeschreven. Toevallig kreeg ik vorige week een kaart dat hij ingeschreven staat en dat ze hem in september zullen bellen voor het inplannen van een paar kennismakingsochtenden. Onze school heeft dus gelukkig geen wachtlijsten.
Noah heeft er al helemaal zin in! Hij zegt tegen iedereen dat hij bijna naar school gaat; nog maar drie minuutjes! (hihihi)
Wij hebben overigens wel mega wachtlijsten voor de BSO, dus daar maak ik me wel een beetje zorgen om. We hebben hem vorig jaar juli al ingeschreven voor de BSO, ook al wisten we toen nog niet zeker welke school hij heen zou gaan. Ik hoop dat we het redden om in die 1,5 jaar een plekje te veroveren! (zucht)

Groetjes, 10e

Ps. Noah gaat straks trouwens naar een Openbare Montessori school. Welke scholen kiezen jullie uit voor jullie kindjes?

Bij ons wordt je bij inschrijving voor de creche ook automatisch ingeschreven voor de BSO, dus daar geen zorg over.

Thomas gaat naar een Christelijk Gereformeerde basisschool.

Mijn 2 oudste zitten op een openbare basisschool dicht in de buurt. Gelukkig geen wachtlijsten, een heel klein schooltje. Gezellig en vertrouwd, Op internet kun je de inspectierapporten inzien van verschillende scholen in je gemeente. Voor mama's die het nog niet weten misschien een tip? Wij hebben dat gedaan en ons verder vooral laten leiden door de indruk die we van de school kregen en van de sfeer die er hing.
Maar geen wachtlijsten dus we hoeven Liv nog niet op te geven.

Terug
Bovenaan