Aanpak eerste fruithapje

<p>Hoi,</p><p>Ik heb wat vragen over het eerste fruithapje. Wat kan ik hem geven? Kan ik bijv. Banaan en wortel combineren of moet ik als eerst met 1 soort dus alleen geprakte banaan beginnen? En hoe lang duurt het voordat ik het volgende fruit kan geven, bijv. 1 week lang banaan en daarna appel? I need help!</p>

Hoi hoiik begon met wortel en dan koken of stomen en pureren. Daarna banaan. Ik gaf in het begin alleen wortel en banaan en na een week of twee peer en broccoli en zo langzaam andere groente en fruit. Ik zou nog niks mixen want dan kunnen ze aan een smaak wennen. Op de site van het Voedingscentrum staat welke fruit en groentes passen hij de leeftijd van je kindje. Veel succes 

Ik heb dat toen noet gedaan om hem eerst een week t ene te geven en dan weer iets nieuws. Hier meteen van alles verschillend en hij smult overal evenveel van. Ligt denk ik een beetje aan hoe je kleine reageert op het eten. Misschien moet jouw kleine wel meer wennen aan nieuwe smaken, dan kun je wel het beste een paar dagen achter elkaar hetzelfde aanbieden.

Er wordt geadviseerd om eerst een week 1 smaak te geven en hierna een andere smaak en pas daarna te gaan mixen, dit om je kindje zo makkelijker aan individuele smaken te laten wennen. Maar of je dit doet, moet je natuurlijk zelf weten:) 

Wat was dit een fiasco zeg ? slikken zat er niet echt bij en heel enthousiast werd hij niet.... ik heb nu wortel gegeven. Ik probeer het morgen gewoon weer!

Je kan ook kijken op de website smikkels.nl daar staat heel veel voor hapjes en hoe te doen en starten enzo.ook hebben ze daar staan hoe je het zou kunnen klaarmaken. Succes, wij mogen ook over 3 weken beginnen kijk daar erg naar uit weer een mijlpaal. 

Hoi!Ga in de 1e 2 maanden nog niets mixen, dan zijn de smaken te intens. Kijk ook eens naar de babyvoeding potjes van olvarit oid, dat zijn ook enkele smaken. Vanaf 6 maanden komen er mixsmaken aan te pas, alleen dan nog wel neutraal.Succes!

Terug
Bovenaan