Aanpak fulltime kolven

<table style="width: 665px; height: 906px; margin: 0px; color: #000000; font-family: Arial, sans-serif; font-size: 13px; -webkit-text-size-adjust: auto;">
<tbody>
<tr>
<td style="border: 0px none; padding: 0px;" colspan="2">

<hr style="width: 661px; height: 0px; border-style: solid; border-color: #ffffff; border-right-width: 0px; border-bottom-width: 0px; border-left-width: 0px;" />

</td>
</tr>
<tr>
<td style="border: 0px none; padding: 0px;" colspan="2">Mijn zoontje is nu 6 weken en vanaf dag 1 ben ik aan het kolven voor hem. Hij is geboren met 36 weken en 6 dagen dus randje prematuur. In het begin had hij onvoldoende kracht om aan de borst te drinken en nu snapt hij het niet meer. Ik blijf proberen om hem nog aan de borst te krijgen maar tot nu toe zonder resultaat. Ik kolf dus nog steeds fulltime en heb een aandal vraagjes. Heb me suf gelezen op internet over fulltime kolven maar zie nu even door de bomen het bos niet meer...
- Ik kolfde in het begin met zijn voedingen mee en dit waren er 6 per dag. Zit nu dus nog steeds op 6-7x kolven per dag. Hiermee haal ik ruim voldoende melk om hem te voeden en iedere dag een voeding in te vriezen als noodvoorraad (inmiddels bijna 4 liter). Het lijkt sinds een paar dagen of mijn productie steeds meer wordt want zit vandaag met 4x al op de gemiddelde hoeveelheid (1 liter). Ik kolf tot de straaltjes weg zijn en het alleen nog druppelt. Hoe kan ik het kolven het beste aanpakken? 6x blijven kolven of minder vaak kolven? Ik las dat minder kolfbeurten op termijn productieproblemen op kan leveren, hoe kan ik dit voorkomen? Wanneer kun je wel veilig teruggaan naar minder kolfbeurten? Streven is een half jaar volledige borstvoeding te geven: live of gekolfd.
- Ook heb ik steeds erg gespannen borsten en na het kolven het gevoel dat niet 'alles' eruit is. Voel vaak nog harde plekken. Doe wel 1x per dag met warmte om ze 'leeg' te kolven en de harde plekken weg te masseren. Dit werkte tot voor kort goed maar merk nu dus dat ze steeds voller worden. Hoeveelheden per keer worden ook meer steeds. Iemand tips?
- Iemand tips voor spruw? Smeer m'n tepels al 2 weken in met crème van de huisarts ma is nog niet helemaal weg. Las ergens gentiaan violet? Of moet ik gewoon langer smeren met de miconazol?
- Andere tips aanpak fulltime kolven?

Hoop dat iemand me kan helpen hier wijs uit te komen. Wil m'n zoontje graag met mijn voeding blijven voeden! Alvast bedankt!</td>
</tr>
</tbody>
</table>
 
Beste,

ik kolf nog niet fulltime maar enkel als qua planning net niet uitkomt. Je klachten die je omschrijft had ik in de 1e dagen toen Kl overproductie kreeg, toen contact gehad met lactatiekundige. Waarschijnlijk wordt deze wel vergoed via je verzekering. Wellicht is dat een mogelijkheid voor je.



Mijn zoontje drinkt NL ook noet goed uit de borst, heb een tepelhoedje nodig en zonder wil hij ook niet. Maar wilde inderdaad heel graag ook zelf voeden.

Succes!

Groet Leonie
 
Ik zou dan per keer minder gaan kolven. Na een paar dagen past je melkproductie zich aan. Je moet het zo zien. Als je baby meer gaat groeien zal hij meer uit de borst drinken dus ga je meer melk aanmaken. Hoe meer je per keer kolft, hoe meer je lichaam denkt te moeten aanmaken. Je zal misschien even last hebben van wat stuwing. Dan kun je de ergste melk even afkolven.
 
Terug
Bovenaan