aanpak van kolven?

Hoi,ik ben nu net begonnen met kolven om het uit te proberen.Ik hoef pas in april te gaan werken maar heb totaal geen overzicht hoe ik dit aan moet gaan pakken?Volgens mij gieren de hormonen nog door mn lijf want ik snap helemaal niks meer :)
Hoevaak mag je eigenlijk kolven op een dag?En moet dat alrtijd om dezelfde tijd??Kan iemand me duidelijke uitleg geven?;-)
 
Wil je gaan kolven om een voorraad je aan te leggen of wil je alleen kolven op tijden dat je kindje 'normaal' gewoon aan de borst drinkt?
Als je een voorraadje aan wilt leggen, dan kun je het beste tussen twee voedingen in kolven. De eerste keer komt er echt niet veel uit!!! Als je dat elke dag op dezelfde tijd gaat doen, dan zal je lichaam automatisch de productie verhogen en zul je steeds meer kunnen gaan kolven.

Ik heb eigenlijk alleen gekolfd op m'n werk (dus als m'n dochter normaal gesproken bij mij zou drinken) en dan kolf je gewoon op dezelfde tijden als je kindje normaal drinkt.

Zorg er in ieder geval voor, dat je ontspannen kunt zitten. Ik nam altijd een kop thee en een puzzelboekje mee tijdens het kolven.
 
ik wil gaan kolven voor een voorraadje je en in april pas op het werk.Tis meer om uit te proberen..maar moet ik dat dan elke dag doen?en mogen de voedingen bij elkaar gegooid worden?
 
Je kunt het beste even met het consultatie bureau overleggen hoe je dat het beste kunt aanpakken. Maar vaak is het zo dat je de ene borst geeft en de andere afkolft (als je 2 borsten per voeding geeft tenminste). Zo kun je een voorraad aanleggen in de vriezer. Ik deed het altijd in ijsblokzakjes in de vriezer. En als je dan straks werkt kun je dus de voeding die je normaal gesproken geeft afkolven. Succes ermee. en hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Paula
 
Om een voorraad op te bouwen kun je het beste na iedere voeding beide borsten kolven,( tussen twee voedingen door kolven val denk ik in het begin niet mee als ze nog om de 3 uur komen omdat er dan niet genoeg tijd tussen zit om weer voeding aan te maken.) vooral s nachts en s ochtends zul je de meeste melk 'over' hebben omdat er dan waarschijnlijk wat langer dan 3 uur tussen de voeding zit.Je kunt de melk in de vriezer bewaren in speciale potjes of bv ijsblokzakjes. Handig is om even de datum en de hoeveelheid erop te zetten.
Verder is het handig om na een week of 6 te gaan "oefenen"met het drinken uit een flesje, het beste is dan om het iemand anders te laten geven omdat ze jou asocieren met de borst.
Als je kindje eenmaal afgekolfde melk uit het flesje drinkt moet jij op die tijd een hele voeding kolven, zo hou je je voorraad in stand. Op www.borstvoeding.com staat ook informatie.
succes ermee!!
 
Wat voedingen bij elkaar doen betreft geldt het volgende. Belangrijk is dat het dezelfde temperatuur heeft. Dus net vers gekolfde melk niet bij melk die in de koelkast staat doen, maar eerst even laten afkoelen in de koelkast. Daarna kan het prima bij elkaar. Je moet de melk binnen 24 uur invriezen, of je kunt het ongeveer 5 dagen in de koelkast bewaren (daarna dus niet meer invriezen!!) Het is of 5 dagen in de koelkast, of binnen 24 uur invriezen. Nadat je het in de koelkast hebt laten ontdooien moet je het binnen 24 uur gebruiken. Ik zou zeker ook kleine porties invriezen, voor het oefenen in het begin. Succes ermee!
 
Dank jullie wel allemaal voor de tips!! Ik ga vanmiddag beginnen! Vele hebben het over ijsklontzakjes...hoe giet ik dat erin?gewoon eerst in een bekertje doen en dan ovegieten in dat zakje??
 
Terug
Bovenaan