aanpassen aan je kind

A

Anoniem

Guest
Hoeveel doen jullie dat?? Ik bedoel, als jullie ergens naar toe willen (niet perse MOETEN maar gewoon zin hebben om lekker weg te gaan) doen jullie dat dan? Ookal moet je kindje bijvoorbeeld slapen? Of doen jullie dat in de tijd dat ze wakker zijn en komen jullie voordat hij/zij naar bed moet weer terug naar huis?
En hoe doen jullie het met verjaardagen enzo? Nemen jullie ze mee of hebben jullie een oppas?

En stel, een dagje dierentuin ofzo....dat zou mij best eens leuk lijken, maar ze slaapt niet in de wagen dus hoe moet dat dan??? Om die reden ga ik dus al niet! Hoe doen jullie dat?
Ik vroeg me dit wel eens af, omdat ik wel eens van vrienden (wel altijd dezelfde) te horen krijg: Ooooh nee, dat zal wel niet gaan he?!!! Ze moet zeker weer slapen  of "jij zit ook altijd thuis he" (terwijl dat ECHT niet zo is hoor, pas me alleen aan aan mijn dochter, als ze moe word ga ik naar huis!)

En dan denk ik: ben ik daar TE in?
Maar van de andere kant: het is mijn (ons!) kind enik vind het fijn als ze in haar eigen bed ligt!!

Sorrie ben geloof ik weer een beetje gefrustreerd en zit mezelf hier onzeker te maken!?!?!

hoi,

Ik denk dat je voornamelijk moet doen waar jij je prettig bij voelt.
Maar niet een te strak schema aanhouden. Als je nooit eens afwijkt van het normale schema en het moet een keer nppdgedwonegn dan loop je de kans dat je een compleet overstuur kind hebt.
Jasmijn is nu 9 maanden. Ik ben altijd vrij makkelijk geweest. Als we weggaan kan ze in een campingbedje tot we weer naar huis gaan (verjaardag ofzo) ze huilt soms een beetje als we ze uit bed halen en s avonds vat het soms niet mee om ze van de auto naar bed weer in slaap te krijgen, maar ik geloof niet dat dat kwaad kan.
Ik ga ook regelmatog een hele middag de duer uit. Jasmijn slaapt dan niet meer in de wagen en ze is dan de hele middag wakker. Thuis haalt ze dat dan wel weer in,
Ik probeer wel om niet elke dag de deur uit te gaan, dus als ik een lange middag weg ben geweest dan probeer in de dag erna thuis te blijven.

De afgelopen maand is het echter een beetje anders gegaan. We zijn 2 weken op vakantie geweest en we zijn echt elke dag op stap geweest. Jasmijn heeft dus heel veel slaap gemist. Ik voelde me daar niet prettig bij, maar mijn man had steeds weer plannen en had er voor het eerst moiet mee zich aan te passen aan onze baby.
Op vakantie leek het wel goed te gaan. Nu zijn we een dikke week thuis en ook nu weer regelamtig op stap geweest.
Gevolg: Jasmijn is heel reglematig overstuur, ze heeft een vreselijk kort lontje, huilt om alles. Ook is haar slaapritme compleet door de war en ze kan zich zelf niet meer alleen in de box vermaken. Mijn man gelooft niet dat dat door het vele weggaan komt, maar ik denk het toch echt wel. Ze is 9 maanden een modelbaby geweest en nu vind ik het echt even zwaar.

Zo zie je maar, je hoeft niet je hele leven aan je baby aan te passen, maar na een druk dagje is een dagje rust wel op zijn plaats.

groeten ELke

Ja dat is zeker lastig!

Het blijft ook moeilijk om soms je kind in te schatten.
De ene keer gaat het wel goed en de andere keer niet (net wat voor een bui ze hebben...denk ik)

Paar weken geleden was ik op een verjaardag, en Elise had niet geslapen s'ochtends. we hadden haar mee genomen met boodschappen doen en daarna nog de markt over.
Snel flesje gegeven, 1 uur gereden (en mevrouw sliep natuurlijk niet in de maxi cosi) en we komen daaraan nog geeneens 10 min. binnen...en ze zet het toch op een huilen zeg..helemaal overstuur!
2 uur bezig geweest om haar te proberen te kalmeren en dat lukte niet.
Toen weer een uur terug gereden.

Nu doen we gewoon als we weg moeten dan zorgen we er voor dat wie die dag verder niks hebben..geen boodschappen doen ofzo.
En sindsdien gaat het goed!

Ik denk dat doseren het beste is wat je kan doen.

Groetjes Linda

He meid,

Je bent echt niet de enige hoor die zich "'aanpast'', Ik houdt ook zoveel mogelijk rekening met het slaapje van Fenna,probeer weg te gaan als ze wakker is en probeer weer met t slaapje thuis te zijn.

Als we echt n dagje weggaan houdt ze t ook gewoon vol om niet te slapen,ze is dan veel te niewschierig en slaapt dan wel in de auto.
Gelukkig slaapt ze bij n ander ook goed,maar met n verjaardag proberen we toch overdag te gaan of een van ons blijft thuis of een oppas thuis.

Ze doet het er goed op zo en ook ik hoor weleens opmerkingen maar dat interesseerd me niks.ook jij zul wel merken dat die rust je kindje goed doet.

Je bent trouwens goed op dreef met de onderwerpen!

groetjes ramona

Ik sluit me helemaal aan bij Ramona!
Ook ik plan 'uitjes' om Isis heen, dus in haar wakkere tijd en slaapjes het liefst in haar eigen bed. Een keer van de regelmaat afwijken kan geen kwaad denk ik, maar er gebeurt zoveel in zo'n klein mensenleven dat rust en een bepaalde voorspelbaarheid geen kwaad kan. 's avonds nemen we haar nooit mee, of oppas of een van ons blijft thuis,
x Esther

Wij houden ons meestal aan het slaap-eet-wakker ritme van Iris maar zo'n 1 keer per maand toch ook weer niet.
Zijn al een paar keer naar de dierentuin geweest en dat vindt ze echt prachtig, is op de terugweg zo moe dat ze heel de rit slaapt. En de volgende dag slaapt ze lekker bij en blijven we heel de dag lekker thuis, op een wandelingetje met mooi weer na dan.
Gaat prima, zolang we het niet te vaak doen.
Verjaardagen doe ik nooit aan dus dat probleem hebben we gelukkig niet.

Hoi!
Bij de eerste planden we ook wel eens wat "tijdens" zijn slaaptijden. Maar daar zijn we snel van teruggekomen: compleet overstuur kind. En als we "te laat" terugkwamen van een familieuitje (waar hij nooit sliep!) waren we 's avonds gewoon standaard nog 2 uur bezig om hem in slaap te krijgen! Vreselijk! Toen we onszelf op de 2e plaats zetten, kregen we ook een rustig kind ervoor terug en dat is ons meer waard dan een uitje met vrienden die van die typische kinderloze-opmerkingen maken!
Vrienden van ons bleven hun kind wel meenemen naar dinertjes en uitjes en zij vragen zich na 2 jaar nog steeds af waarom hun kind zo vreselijk druk is....
Bij de geboorte van onze dochter zei de huisarts nog tegen me: denk erom: jullie zijn er voor het kind! Het kind is er niet voor jullie... Pas je dus zoveel mogelijk aan. De tijd dat je er echt op uit kunt, komt er verbazingwekkend snel aan!
Groetjes, Ingrid

hoi,

ik pas me ook zoveel mogelijk aan,aan mijn kind, ik ga wel dagjes weg, maar dat is iets van de laatste tijd, en mijn dochter wilt er ook graag uit, tegenwoordig neem ik als we een dagje weggaan dinand's slaapknuffel mee en zijn muziekbeertje, als ik dan merk dat hij moe wordt dan geef ik hem zijn knuffel en doe de beer aan, dat gaat gelukkig prima, we doen het niet dagelijks en ik merk wel dat hij s'nachts dan iets uit zijn doen is, maar goed dat is dan zo, ik kan mn dochter ook niet altijd nee verkopen omdat er een baby is, en sávonds gaat hij nooit mee, dan gaat altijd een van ons met de oudste, ik hoor ook veel van vriendinnen dat ik altijd thuis ben of van oh die hoef je niet te vragen,want ze gaat toch niet mee, ik trek me daar weinig van aan, ik weet zelf beter, dus laat maar l*llen,

groetjes susanne

Terug
Bovenaan