aanrader boek over bevalling/ opvangen weeen

Ik heb bij mijn eerste een zwangerschaps cursus gedaan. Puffen ga je vanzelf wel doen! Ik heb er weinig aan gehad. Al was het wel erg gezellig en fijn om ervaringen met anderen te delen. Dus toch wel een aanrader hoor!  Hebben jullie nog tips welk boek echt een aarader is? Ik las laats iets over "duik in je weeen"
Er is zoveel te koop... dus tips zijn welkom!

Ik heb het boek ' Duik in je weeen' van Carita Salome inderdaad. Ik vind het een goed boek en heb er bij mijn eerste echt iets aan gehad. Ik heb ook Mensendieck therapie bij haar gevolgd en dat gaf ook veel positieve drive. De boodschap is in ieder geval duidelijk: doe lekker je eigen ding, ga in de golf van je weeen mee, probeer niet krampachtig te zijn, geef je over aan de pijn en denk telkens: deze wee komt niet meer terug, enz. enz. Ook bij yoga heb ik geleerd om je 'over te geven' en mee te gaan in de pijn in plaats van tegen te werken of tegen te willen houden en je baby naar beneden te denken. Dat werkt volgens mij gewoon heel erg goed. En natuurlijk ben je daarna opgelucht dat het voorbij is, want echt lollig is het nu ook weer niet.

Terug
Bovenaan