Aanraken in coronatijd

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik ben al maanden aan het worstelen met het laten aanraken van m'n kindje in deze gekke coronatijd. Tot nu toe hebben we het strikt beperkt tot alleen opa's en oma's. Hoe ouder onze dochter wordt hoe moeilijker het wordt, ook vanuit druk uit de omgeving. Hoe doen jullie dit? </p>

Het is jullie kindje dus jullie bepalen. Voelt het niet fijn? Gewoon niet doen! Wij laten ook alleen de opa's en oma's toe en spreken duidelijk uit dat we het niet willen. Als mensen dat niet begrijpen vinden wij dat pech voor hen, het is onze baby!

Ik ben daar zeeeeeer makkelijk in. Je kindje gaat vanaf 3 maanden toch ook naar de opvang en dan wordt hij ook aangeraakt door verschillende juffen en kindjes? Vanaf dat moment maakt het toch niet meer uit.

En daarvoor eigenlijk ook niet. Wanneer is je kindje 'oud/groot' genoeg om het wel aan te durven? Dat moment komt dan waarschijnlijk nooit.. met 6/12/18 maanden blijf je je kindje toch nog klein en vatbaar vinden...

Ik heb zelf corona gehad eind november. Ik heb 2 dochters van 3 en 17 maanden. Ze zijn allebei verkouden geweest in diezelfde periode dus ik denk dat ze t ook gehad hebben. Ze zijn niet ziek geweest. Zelf was ik ook alleen maar wat verkouden en 3 dagen hoofdpijn gehad.

Zo is het in de meeste gevallen hoor, een enkeling heeft langer last of is er goed ziek van. Maar als je gewoon fit bent wordt je er waarschijnlijk amper ziek van. Corona is echt niet iets om doodsbang voor te zijn. Ik was er al totaal niet bang voor, maar toen ik het had en merkte dat het niks voorstelde, ben ik totaaaaal niet meer bang. Ik laat mn leven echt niet leiden door corona. En mn kids mogen gewoon bij iedereen op bezoek en iedereen knuffelen. Dat ga ik niemand ontnemen, kom nou..

Hier dus ook... Sinds ze naar de opvang gaat neemt ze het ene virusje na het andere mee. Elke keer als ik zelf ziek word laat ik me testen, maar nog geen corona. De juffen hebben het ook niet gehad. 
Vriendinnen houden haar niet vast en vragen er ook niet om. Maar het zou best mogen. Ik vraag wel altijd voor er iemand langs komt, of ze ziek zijn of zieke mensen gezien hebben. 
Opa oma's en tante en oom mogen gewoon vasthouden. Maar ook die wil ik alleen zien als ze niet ziek zijn en geen zieken recent gezien hebben. 
Deze mensen werken wel allemaal thuis of zijn met pensioen. 

Wij zijn ook voorzichtig geweest en het heeft hier echt even geduurt voor anderen haar mochten vasthouden. Maar nu ze binnenkort naar de opvang gaat zijn we wat losser geworden. We zien sowieso alleen mensen die we wat dat betreft vertrouwen... er zijn dus ook familie/vrienden die haar nog niet live hebben gezien of vastgehouden. Dat kunnen ze jammer vinden, maar wij voelen ons er niet prettig bij dus gebeurt het niet. 
Gewoon doen waar jullie oké mee zijn. Wat "buitenaf" ook wilt... jullie kind, jullie beslissing!

Fijn dat jullie meedenken en laten weten hoe het voor jullie is. Onze dochter gaat niet naar de opvang dus ik denk dat dat zeker bijdraagt aan onze voorzichtigheid. Zeker nu met alle extra maatregelen. Het is ook wel onze beslissing, denk dat ik alleen moet dealen met het gevoel dat m'n ik iets fout doe omdat ik m'n kindje wat extra bescherm. De vergelijking met de opvang scheelt wel merk ik, dat maakt het straks wel makkelijker om haar misschien toch wat meer aan te laten raken. 

Ieder moet dit voor zichzelf beslissen net als hoe je zelf met alle maatregelen voor jezelf omgaat. Als anderen dat moeilijk vinden of niet kunnen respecteren is dat hun probleem.
Mijn zoon is nu 7 weken maar wij laten hem wel vasthouden als mensen geen klachten hebben. Ik heb zelf corona gehad toen hij 3 weken oud was. Hoe weet ik nog steeds niet aangezien ik in het kraambed lag. Maar ga er vanuit dat hij hierdoor al wat antistoffen heeft gekregen.
Doe in ieder geval wat voor jullie goed voelt.

Het is jullie kindje. Doe vooral wat goed voelt!
Ons zoontje is nu 10 weken. Alhoewel er gelukkig niemand in onze familie corona gehad heeft zijn we erg terughoudend met vasthouden.

Alleen opa’s, oma’s, broer en zus mogen hem vasthouden. We hebben wel kraambezoek laten komen (op gepaste afstand), maar buiten mijn (schoon)ouders, broer, zus, oma’s (overgroot oma’s van onze zoon) heeft niemand hem vastgehad.

Hij gaat niet naar de opvang. Onze andere dochter van 3 daar zijn we wat milder mee

Terug
Bovenaan