Aanschaf buggy

Hallo, weet iemand  waarop ik moet letten bij de aanschap van een buggy? of weet iemand een merk/type dat goed is? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Bvd.
 
hallo fay,

Ik heb zelf net deze week een buggy gekocht bij de kruidvat. Ik had zelf niet zoveel eisen aan een buggy. Het ligt eraan waar je hem voor wil gebruiken, bij mij ligt ie achterin de auto voor als ik ga winkelen met Daan. Maar ik heb ook een wandelwagen en die gebruike bij het wandelen thuis, en hier in de omgeving.   Eigenlijk moet je gewoon bij een babyzaak verschillende proberen, maar voor de aantal keren dat ik de buggy gebruik vond ik het zonde om 80 euries te betalen. ik heb hier alles op loop afstand dus ik red mij wel met mijn kruidvat buggy van 36.95

groetjes saskia
 
Ik zat met hetzelfde vraagstuk. Ik had ook zoiets van zonde om een dure
te kopen, tot ik het besef kreeg dat je veel langer de buggy gaat
gebruiken dan de wandelwagen. En dat terwijl je wel veel geld voor de
wandelwagen uitgeeft. Dat is natuurlijk wel logisch omdat het dan om
het welzijn van een baby gaat maar als ze iets ouder zijn mogen ze ook
gerust een beetje kwaliteit. Uiteindelijk heb ik dus voor een dure
gekozen en ik weet dat het niet aan de prijs ligt of iets ook goed is,
maar na een proefritje met mijn zoontje erin heb ik uiteindelijk
gekozen voor de Quinny Zapp. Erg aan de prijs en ik had er ook best
mijn twijfels over en wil helemaal niet zeggen dat een goedkoper slecht
is en deze beter, maar ik zag aan mijn zoontje dat hij er met plezier
in zat en nu nog steeds met plezier in zit. Het blijft een persoonlijke
keus en dat zou je zelf moeten uitzoeken wat bij jou het beste past.



Heel veel succes met de zoektocht

 
hoi fay

Vorige week heb ik een buggy gekocht voor ons zoontje.
Ik was in de eerste instantie helemaal weg van die Quinny zap maar ik heb hem niet gekocht omdat de rugleuning niet verstelbaar is onze zoon slaapt veel in de wagen het is dan handig als je de rugleuning wat meer naar achteren kan doen.
Ik heb op de site van de consumentenbond gekeken hun hebben juni 2004 nog buggy's getest maar niet zo veel verschillende hierbij kwam in ieder geval de buggy van prenatal eigen merk als beste uit de bus.
Ik ben met zoon bij prenatal geweest en heb meerdere exemplaren geprobeerd hierbij vond ik de buggie van prenatal het meest degelijk comfortabel en makkelijk in te klappen.
Hij koste 89 euro maar er is nu ook een eenvoudiger model in de aanbieding
Groetjes shirley
 
Hoi,

Wij hebben een aantal weken geleden bij de BabyPlanet een buggy van Koelstra in de aanbieding gekocht.
Erg makkelijk in te klappen en in 4 standjes neerklapbaar, dus als hij wil kan onze zoon er nog even in slapen (maar dat doet hij eigenlijk niet).
Er zit wel een mandje onderin, maar die kan je alleen maar gebruiken als de zitting helemaal recht staat.

Ik gebruik hem voornamelijk om alleen de stad in te kunnen met hem en weg te kunnen. We wouden echter niet een hele simpele, omdat we er toch wel een tijdje gebruik van zullen maken.

De grote wandelwagen gebruiken we verder altijd, dus de buggy is op dit moment voor erbij, maar ben nu al erg blij met onze koop! Ideaal als ik alleen weg ga.

Groetjes,
Marije
 
Hoi,
waar ik op heb gelet bij de aanschaf van een buggy is of de rugleuning verschillende standen heeft, is erg handig als je kind moe wordt, wat voor steun de voetjes hebben, is het voetenklepje in te klappen en of er nog iets van een laadbakje ofzo onderzat.
je hoeft niet gelijk de duurste te kopen, je moet bekijken hoeveel je hem gebruikt en in wat voor omgeving vb bosrijk gebied, grote drukke stad of strand etc.  
 
Hoi,

Wij hebben de 5 standen buggy van Chicco.

Waar ik op gelet heb is of de rugleuning te verstellen is, ook heb ik gekeken naar de frequentie van ons gebruik.
Wij gaan hem alleen gebruiken om een buggy bij ons te hebben, als we met de auto weggaan, of als ik op de fiets ga te winkelen.

Punten waar je op kunt letten zijn, frequentie van gebruik, welke leeftijd je kindje heeft, lange/ korte afstanden, omgeving waar je hem gebruikt.

Een kwalitatief goed merk is oa Mc Laren, dit is DE buggy onder de buggy's, maar dan betaal je er ook een aardig prijsje voor.

Succes met zoeken,

Groetjes Marjon
 
Kijk ook even waar je de buggy voor wilt gaan gebruiken. Het maakt verschil of je de buggy voor erbij gebruikt en ook de kinderwagen blijft gebruiken of dat je de buggy echt als enige wilt gaan gebruiken. Want in het laatste geval merk je het prijsverschil ook wel bij de duurdere in het comfort. Die zijn toch soepeler en makkelijker stuurbaar en je kind zit er inderdaad wat comfortabeler in. Ik zelf gebruik de buggy af en toe omdat het makkelijker de bus instappen is, maar verder gebruik ik gewoon de bugaboo en dan vind ik een goedkopere prima. Het prijsverschil zit hem ook in het gewicht van de buggy, hoe duurder de buggy hoe lichter vaak. Je betaald voor minder gewicht, dus let ook even op het gewicht. Verder is het belangrijk om op de breedte te letten, sommige buggy's zijn lekker licht van gewicht maar erg smal. Niet zo comfortabel voor je kind en erg vervelend lopen voor jou. Want bij elke stap zitten je voeten elkaar dan in de weg.
 
Terug
Bovenaan