Aanschaf kleertjes: help wanted

Vraagje: aangezien april heel koud of juist lekker aangenaam kan zijn heb ik met shoppen een probleem waar jullie vast ook mee te maken hebben. Wat moeten we voor kleertjes kopen voor de eerste dagen? Warm of juist niet? Rompertjes en truitjes met lange mouwen of korte mouwen? Broekjes met voetjes of zonder voetjes?
En dan heb ik het nog niet eens over de maat. Ik heb voor ons meiske schattige roze rompertjes gekocht voor direct na de geboorte, met lange mouwen. Zowel maar 56 als maat 62 voor het geval het niet zal passen.... En wat moet daar bij? Een broekje én een truitje? Ik wordt een beetje gek van die gedachten!!! En mijn man wordt daarom gek van mij maar probeert de rust zelve te blijven :)

Ik heb bij beide kinderen bij de geboorte (juni en september, beide warme dagen) rompertje mouwen (lang of kort maakt niet uit). shirt met lange mouwen en broek met voetjes of broek met sokken. En dun jasje of vestje meenemen als je in het ziekenhuis bevalt. Het kindje kan zichzelf nog niet goed warmhouden.

Hoi, ja, lastig is dat he.

Nou, ik zal vertellen hoe ik het doe en gedaan heb. Mijn kinderen zijn allebei hoogzomer kinderen, maar hebben de eerste weken geen korte broek of shirt aangehad. Want babietjes kunnen zichzelf slecht warm houden.
Ik heb zelf altijd rompertjes zonder mouwen. Dus meer hempjes zeg maar. Ik vind dat geprop in die mouwen zeker als ze heel klein zijn niet echt praktisch. Voor mijn dochter heb ik nu weleens rompertjes met lange mouwen voor als het heel koud is.
Verder heb ik mijn kinderen in het begin vaak gewoon een tricot lang broekje met een tricot overslagshirt met lange mouwen, aangedaan. Of een boxpakje.
En voor naar buiten een lekkere jas met mutsje.

Hey Tammy,

Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je huwelijk!!
Wat fijn dat het zo'n mooie en fijne dag is geweest. Kan niet wachten tot het ooit mijn beurt is haha!!!

Ik heb al zo veel kleertjes, het is echt niet normaal.
Mijn moeder is echt helemaal los gegaan en ik kan mezelf ook niet echt in bedwang houden. Ik heb zowel warme als luchtige kleertjes en ik weet zeker dat ze er waarschijnlijk de helft niet van zal dragen ;-)!!
Mijn moeder heeft een soort skipak gekocht :-S onder het mom, dat is lekker als je uit het ziekenhuis komt. (stiekem vond ze het gewoon leuk) Dus ik hoop op nog een beetje sneeuw haha!!
Maar goed, ik zou gewoon zorgen dat je voor de eerste dagen dingen in huis hebt, je man kan altijd nog wat dingetjes halen. Niet te veel stressen hoor!!

Liefs Sonja
(Btw. om een voorbeeld te geven hoeveel ik heb gekregen. Ik heb al 2 dingen dubbel gehad!!! Ja, zelfs de zelfde maat haha!!)

Rompers met lange mouwen, die ben ik echt aan het inslaan en die heb ik nog van mijn zoon die in mei geboren is.
Ook heb ik rompers zonder mouwen voor onder een truitje en met korte mouw.
Tja ik denk dat het toch wel aardig weer is in april dus ik hou het op de lange mouwen rompers.
Ook is het natuurlijk leuk om een t-shirt over een lange mouwen romper heen te doen dan is het lijfje toch lekker warm!!!

o, wat heb ik het makkelijk... Aangezien er strakjes maar een jaar en 2 maanden tussen onze kleintjes in zal zitten heb ik goede hoop de meeste zaken te kunnen herbruiken. Ligt natuurlijk helemaal aan hoe groot het kindje is en of het een jonegetje of meisje wordt. Mijn ervaring is dat je met een paar basissetjes al een heel eind komt en het daarna heerlijk is om verder te shoppen voor jouw kindje. In de eerste maatjes hadden we een paar neutrale setjes en daarna heb ik me helemaal los gekocht, samen met onze Tijn...
Broekjes met voetjes waren hier trouwens een ramp. Meneer hield ze in het ziekenhuis al niet goed aan. Wij deden dus de sokjes over het broekje heen, bleef (toen, grinnn) prima zitten.
Rompertjes met lange mouwen heb ik eingelijk nooit gebruikt. Herken het worstelen met armpjes wel ja. Dan liever een vestje over het shirtje of truitje heen.

Succes ermee! (maar maak je niet te druk, je hebt zo iets bij (laten) gehaald (halen)

groetjes Natasja

hoi,

Ik zou zo zeggen, zowel iets warms als iets luchtigs. Maar maak het niet te luchtig.
Bovendien is het erg leuk om straks met je kleine lekker te gaan shoppen: dan weet je ook veel beter wat je nodig bent. Straks krijg je nog erg veel warme kleren of zo?!?
Ik heb ook nog erg veel van de vorige drie, zowel winter als zomer...dus ik koop nog niet zoveel! Straks is het wel eens een keer een jongetje...voor de verandering...Dan kan ik echt los met drie grote zussen!!!

Terug
Bovenaan