Aanslag Fles

Wie heeft er een handige tip.
Iedere dag kook ik de flessen uit, ik vind alleen dat er soms zo'n aanslag op de fles zit, hoe krijg ik de fles weer goed schoon. Heb schoonmaakazijn al geprobeert maar ook niet echt resultaat.

Tips zijn welkom!!

Water met koffieprut helpt wel voor een mooie glans maar ik weet niet of je daar ook aanslag mee wegkrijgt..
Water met koffieprut in de fles doen en met afwasmiddel na soppen geloof ik en dan glanzen ze weer.
Misschien heb je er wat aan!

Groetjes Saskia

Aanslag voorkom je door voor het uitkoken de flessen in een sopje met een borstel goed schoon te maken. Daarnaast krijg je het weg door droge rijst of macaroni met wat water in de fles te doen en flink te schudden. En bij elke keer uitkoken een scheutje gewone azijn.

Dan hebben jullie wel hard water! Onze Difrax-flessen hebben daar weinig last van gehad (nou heb ik de eerste lading na een paar maanden wel in de soep laten koken, waardoor we nieuwe moesten kopen...).
Ik heb de flessen  en spenen de eerste drie maanden uitgekookt, sindsdien gaan alle onderdelen gewoon in de vaatwasser: heb je meteen geen aanslag meer.

Succes ermee! Marijon

Terug
Bovenaan