Aanstellen vanwege leeftijd? ?

<p><span style="color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 17px;">Ik ben zelf bijna 18 maar in november 2019 heb ik op 17jarige leeftijd ook een miskraam gehad veel mensen vinden dat ik me aan stel omdat ik nog jong ben, maar ik ben al een tijdje met mijn vriend (23) en we zouden graag een kindje willen toen ik ontdekte dat ik zwanger was waren we super blij ik heb het mijn ouders nooit verteld (ik woon bij mijn vriend) omdat ik bang was dat ze boos zouden worden even later had ik steeds flinke buikpijn en mijn suikers begonnen te schommelen( ik heb diabetes type 1) vervolgens kreeg ik zoveel pijn in mijn buik dat ik wist dat er iets mis was en jha wat bleek volgens het ziekenhuis een miskraam ik ben er nog steeds kapot van en dan krijg ik ook steeds de opmerking stel je niet aan je bent nog jong jha nou en dat ik jong ben geen enkel baby’tje verdient het om te overlijden zelfs niet als het nog niet geboren is een kind is een kind vind ik wat vinden jullie ik voel me echt onbegrepen omdat iedereen steeds zegt dat ik te jong ben en daarom steeds beledigende opmerkingen maken </span></p>

Jeetje wat heftig om mee te maken! Het is nooit leuk om een miskraam te moeten doormaken, of je nu 17 bent of 40, het blijft gewoon vreselijk. Ik vind niet dat je je aanstelt als je zegt het er moeilijk mee te hebben en kan het mij ook goed voorstellen, zeker als je samen een kindje wilt. 
Zelf denk ik dat mensen die zeggen 'je bent nog zo jong' bedoelen dat je nog tijd genoeg hebt om weer zwanger te raken. Je bent niet ineens morgen in de overgang zeg maar. Toch is het inderdaad een rotopmerking, maar waarschijnlijk bedoelen ze het niet zo. 

Ik snap nooit zo goed wat de link is tussen leeftijd en moeder willen worden als je er klaar voor bent en alles op orde hebt dan heeft iedereen recht om moeder te worden dus de impact op een miskraam is voor iemand van 17 hetzelfde als voor iemand van 25. Bij hoeveel weken heb je de miskraam gehad? Had je al positieve echo's gehad?

Hoi,
Je stelt je zeker niet aan, niemand verdiend het een miskraam te krijgen. De opmerkingen hierover dat je nog jong bent slaan dan ook nergens op.
Maar ik snap wel de link tussen leeftijd en moeder worden.
Bij 17 zit je nog op school, moet je eigenlijk nog kiezen wat je wil gaan studeren, heb je geen vaste baan en ook nog weinig van het leven 'geleerd' en 'geproefd' om het zo maar te zeggen.
Een kindje veranderd alles, 90% van de ouders slaapt amper, een avondje weg spontaan lukt meestal niet, het kost een hoop geld, dan heb je nog de opvoeding.
Zijn dit allemaal dingen wat je nu al wil of ga je liever met je vriend of vriendinnen nog op vakantie, lekker opstap, uitslapen, een goede studie volgen zodat je een mooie baan kunt beginnen.

Denk er goed over na want als je straks weer zwanger bent en het 'valt toch tegen' dan heb je wel de zorg over een levend wezentje.
Zelf heb ik een dochter van 17 maanden en het is met tijden echt rete zwaar. Niet alleen voor jezelf maar ook je relatie komt onder een giga druk te staan.

De ene baby is makkelijker dan de andere baby ik heb 2 kinderen die heel makkelijk waren als baby en die al vanaf nacht 1 doorsliepen. Maar nogmaals als je er klaar voor bent waarom niet?

Het gaat niet alleen om een baby die doorslaapt ja of nee.

Met 17 jaar ben je net uit je puberteit en heb je nog bevliegingen over van alles en nog wat. Je hoort je nog 'druk' te maken over of je wel met die jongen had moeten zoenen etc.
Ik zeg ook niet dat je het niet moet dan, alleen dat je er heel goed over na moet denken.
Je kan zeggen dat je er klaar voor bent, maar zeg eerlijk. Wie weet nu of ze echt klaar zijn om kinderen te krijgen? Je kunt het je indenken hoe het zal zijn etc maar dan nog denk je vaak, whaaaaat moet ik nu doen?!?!

Nee dat snap ik het is een hele verantwoordelijk ik heb zelf 2 kinderen en bezig voor de 3de dus dat besef ik heus wel. Maar als je een huis en betaalde baan hebt en er klaar voor bent waarom niet?

Dankjullie voor de reacties ik heb geen school meer en ben bezig met werk vrienden heb ik nooit gehad heb aleen mijn vriend dus een avondje weg met de baby zou ook geen probleem zijn 

Terug
Bovenaan