Aantal cc ophogen of niet

Onze dochter weegt nu bijna 5 kilo en volgens de pot nutrilon zou ze dus 5x 180 ml mogen hebben. We doen nu 150 ml in de fles en die drinkt ze maar 1x per dag echt leeg. Vaak laat ze nog een restje staan.

Maar ik lees ook dat je uit moet gaan van 120ml x lichaamsgewicht als ze bijna 4 maanden is (dit is over 2 weken. Dan zou ze dus maar 120 ml per fles moeten hebben!

Vind dit zo verwarrend. Ze krijgt 3x een flesje gekolfde melk op een dag en 2x nutrilon pepti.

Welke hoeveelheden houden jullie aan?

Richtlijnen zijn wat ze zijn, richtlijnen. Ik heb altijd meer gegeven omdat onze dochter meer nodig had. Ik ben van het principe kijk naar het kindje, ze kunnen het heel goed aangeven wat ze nodig hebben.

Je kunt gewoon 150 geven komt dat niet op is het prima. Of 120 en kijken hoe dat gaat. Je geeft ook bv dus als het goed is krijgt je kindje genoeg binnen.

Ik keek eerlijk gezegd ook naar wat onze dochter nodig had. Wel lette ik op de maximale hoeveelheid melk die ze per dag kreeg.
Op dit moment betekent dat ze met haar 8 maanden smorgens een klein flesje melk van 120 cc krijgt, omdat ze anders alles weer uitspuugt. En savonds drinkt ze makkelijk 210 op.

Dus volg je gevoel en kijk naar je kleine ☺️ heeft ze aan 120 genoeg? Dan doe je dat toch en kan je eventueel een klein flesje extra geven mocht de hongerig worden .. of je geeft 150 cc en ze drinkt het op of niet ☺️

Als ze op deze manier tevreden is is dat prima. Mijn jongste was met geboorte 4 kg en 2 weken later al 5 kg dus hij zat met 2 weken al op 150 ml en dat x 7. Volg je kindje. Gaf hem soms zelfs een extra flesje als die honger had. Het zijn maar richtlijnen. De ene heeft veel meer nodig als de ander

Sluit me aan bij de andere mama's. Lijkt me prima die 150 aan te houden, gaat de fles op is het goed, zo niet ook goed. Gaat ze meerdere flessen helemaal leegdrinken en heb je het idee dat ze nog honger heeft, ga je wat omhoog. Vooral gewoon letten op die kleine, laat je niet gek maken door al die richtlijnen en formules. Je doet het prima zoals je het doet! 

Wij keken naar onze kinderen. Drinken ze het niet op gaven we minder. Ging de fles makkelijk op en bleven ze daarna klagen verhoogde wij de fles. Niet naar richtlijnen kijken maar naar je kind. Als ie gaat spugen fles verkleinen en zo blijf je rommelen. Komt vanzelf goed

Terug
Bovenaan