Aantal cc

Mijn dochtertje is 8 weken en weegt 3470 gr. Voorheen dronk ze 90cc en sinds gisteren naar 100cc verhoogt (op advies van de cb).
Volgens de welbekende formule: 3,4x150/7=72
Moet mijn dochter dus 72 of 75cc drinken.
Hebben jullie dat ook dat jullie kindje meer drinkt dan de formule? Ik vind het persoonlijk zelf zoveel voor een kleine, maar als ze niet verder kan drinken dan houdt het op. Minstens 80cc drinkt ze wel op.

Mijn zoontje woog na de 1e week 3500, en dronk toen al 8x 100cc. Dik boven de 150x regel dus. CB, verloskundigen en kraamhulp vonden het prima, hij vroeg er zelf om. 2 Weken later dronk hij 8x 120cc. Maakte me enorm zorgen, of hij niet teveel dronk. Ook toen bleef het cb zeggen: blijf onder de 1 liter per dag, dan zit je goed. Mijn zoontje had het nodig. ?‍♀️

Inmiddels is m’n zoontje 10 weken, en is hij vanzelf de aanbevolen hoeveelheid ingegroeid. Hij krijgt nu 6x 150, en is rond de 6 kilo. Hij zit vanaf het begin netjes op de +1 lijn qua gewicht en doet het helemaal goed. Nauwelijks krampjes, spugt niet, etc. Dus ik ben gestopt met me zorgen maken, en naar m'n zoontje gaan kijken/luisteren.

Doen waar je je goed bij voelt, ieder kindje is anders. Jij kent je kindje het best, je doet het goed. ?

Mijn jongste was bij geboorte 4 kg en dronk met 3 dagen al 100 cc. Die had egt niet genoeg. Als we meer gaven was die wel tevreden. Dus die kreeg 8 flessen van 100 cc. Als je kind daar behoefte aan heeft is dat zo. Bij borstvoeding kan je kind ook wel veel meer drinken als dat ze 'mogen' maar dat kan je zwz al niet controleren. Lekker op je kind afgaan

Mijn dochter is ook 8 weken en drinkt vaak 6x165 dus ook teveel volgens de maat maar ik laat ze geen honger lijden.
Wat ze op kan kan ze op als ze niet meer wil laat ze het wel staan

Ik volg haar ipv de boekjes en adviezen dat werkt het beste voor ons

Ik heb me nooit aan zo'n formule gehouden. Dronken ze hun flesje heel makkelijk op? Dan kregen ze 20/30cc meer de volgende flessen en als dat ook opging, hadden ze dat blijkbaar nodig. Met 8 weken zaten we zeker al op 100/120cc per voeding. Gerust 7 a 8 voedingen per 24 uur!

We hebben heel lang op 150cc gehangen en pas met zo'n 4.5 a 5 maanden lukte het om naar 180cc te gaan. Meer dan 180cc heb ik nooit gegeven, flessen van 210cc vond ik onnodig en veel te veel.

Maar er waren geregeld dagen dat we boven de 1000cc per 24 uur zaten. Jammer dan. Daar krijgen ze niks van hoor. Mn dochters hadden het blijkbaar nodig, waren nogal hongerwolfjes. Geboren met 4565 gram en 3995 gram, misschien dat ze daarom zo hongerig waren? Ik weet het niet, maar ik heb er in ieder geval nooit moeilijk over gedaan. Honger is honger en elke 3 uur ongeveer kregen ze gewoon weer een fles.

72/75cc is echt weinig hoor voor een kindje van 8 weken. Ik zou zeker gewoon die 100cc geven!

Terug
Bovenaan