Aantal echo's tijdens zwangerschap

Hoi dames,

heel gek misschien e, maar ik vroeg mij af hoe het in Nederland zit wat betreft het aantal echo's tijdens je zwangeschap.
In de lijst van maart staat VK en EERSTE ECHO...
Hier in België (althans bij mijn gyn) doen ze altijd een echo.
Dus mijn eerste bezoek aan de gyn is 13 aug. ik krijg ook dan mijn eerste echo, dan ben ik vermoedelijk een 11-tal weken ONGEVEER!!

Volgend gyn-bezoek doen ze weer een echo, eigelijk elke keer als ik ga krijg ik een echo. Ik zie dat de data zo verschillen bij jullie tussen VK en EERSTE ECHO...
Hoe zit dit dan bij jullie?

Liefs,
van ons...

Hoihoi,

Standaard krijg je in nederland eerst een intakegesprek daarna een termijnecho om de duur van de zwangerschap te bepalen. En dan met 20 weken een seo. Dat is om te kijken of alles aan de baby er goed uit ziet.
Ik heb vandaag de termijn echo gehad en ik ben nu 7 weken en 3 dagen. Nu kunnen ze pas goed de termijn bepalen na 8 weken, dus ik ga 28 aug weer.

groetjes Maris

Jeetje, wat heerlijk, zoveel echo's. Zou ik ook wel willen! Ik heb mijn eerste (en waarschijnlijk laatste) pas begin October. Ik woon in Zweden en als ik het me goed herinner heb ik de vorige keer echt maar 1 keer een echo gehad. (Oh ja, en nog eentje, omdat ik op het laatst vrij veel pijn in mijn buik had en ze wilden checken of de bevalling niet al begonnen was.... was niet zo trouwens, ik ging mooi 11 dagen over tijd!)

Maar het is wel prachtig om te zien, zo'n klein mensje in je eigen buik, vinden jullie niet?

Groetjes, Sonja

Terug
Bovenaan