aantal flessen, hoeveelheid groente/ fruit en brood?

Ik ben mamma van Isa, zij is 7 maanden jong. Wat voeding betreft zitten we nu in een overgangsfase; de middagfles (15/ 16 uur)komt steeds vaker te vervallen omdat ze dan of slaapt, of de fles ervoor later heeft gekregen. Nu hoor ik dat ze op deze leeftijd ook al brood met bijv. smeerkaas mogen eten. Isa is een zeer makkelijke eter, ze lust alles en kijkt ook alles van ons bord! Ik ben benieuwd  hoeveel flessen  jullie kindjes van ong. 7 maanden  drinken en hoeveel fruit/ groente ze krijgen en of ze al brood eten? Isa krijgt nu per dag 100 gr. fruit en 100 gr. groente (potjes). Moet ik misschien meer fruit en groenten geven? Haar 'schema' ziet er nu zo uit:

- 7.00 uur fles 210 cc, 7 nutrilon, 4 johannesbroodpitmeel
- 9.00 uur 100 gr. (half potje) fruit
- 11/ 12.00 uur fles 180 cc, 6 nutrilon, 4 johannes
- (15/ 16.00 uur fles 180 cc, deze vervalt dus steeds vaker, ze krijgt dan diksap/ roosvicee met een rijstwafel of startkoekje)
- 17.30 uur 100 gr. (half potje) groente
- 19.30 uur papfles 210 cc, 7 nutrilon, 3 eetlepels nutrix

Ben erg benieuwd naar jullie reactie,  alvast bedankt!

Groetjes,

Nathalie  
 
Hoi Nathalie,

Mijn zoontje is nu ook 7 maanden en heeft ongeveer hetzelfde schema als jou dochter.

7.00 250cc voeding incl schepjes plus 4 schepjes nutrix wil over naar bambix
9.30 fruithapje meestal half potje soms heel
12.00 250 cc hier laat hij meestal 50 cc staan
'12.30 - 14.30 slapen
15.00 100cc diksap met een liga
16.30 groentehap 6mnd potje gaat meestal helemaal op 100cc yoghurt na maar vindt dit nog niet geweldig
19.00 250 cc voeding plus 4 schep nutrix die wil ik eraf halen.

Ik ben nog niet begonnen met brood, geef hem af en toe wel een broodkorstje in de hand sabbelt hier wat op maar als hij een stukje in de mond krijgt begint hij te kokhalzen of te hoesten dus wil hier nog even mee wachten. Volgens mij hoeft dat ook nog niet meteen.

groetjes bianca
 
Hoi Nathalie,

Youri is 7,5 maand en krijgt al bijna 2 maanden nog maar 3 flessen. Dit komt omdat hij zelf gewoon niet meer wil hebben. Hij is geen melkliefhebber.

Mijn schema is:
07.30 fles 210 + 7 scheppen
10.30 fruit 100 gram en eventueel wat drinken
13.00 bord pap 210 + 7 scheppen + nutrix en bambix (overgang naar bambix)
16.30 fruit 100 gram en eventueel wat drinken
17.30 groente 200 gram en danoontje  of vla  of yoghurt na en eventueel wat drinken
20.00 fles 210 + 7 scheppen + 1 blokje anijs

Van de flessen eet hij niet alles op. 's Avonds laat hij vaak meer dan de helft staan. Zijn pap, daar is hij gek op en dat eet hij wel allemaal op. Ik wil straks als hij gewend is aan de bambix brood gaan geven. Hij krijgt nu 's middags tussen zijn fruit en groente vaak een soepstengel om lekker op te bijten en sabbelen. Dan went hij aan de grovere structuur. Ook geef ik hem nu wel eens een beetje grovere groente, maar daar moet hij nog niet veel van hebben. Verder laat ik hem zelf bepalen hoeveel groente hij eet, want wij hebben ook niet altijd evenveel honger. Meestal eet hij alles op, maar soms ook niet.

Groetjes,
Maike
 
Hoi hoi,

Ik ben nieuw op deze site en ik zag je berichtje. Mijn zoontje is nu 6 mnd oud en krijgt nu ook drie voedingen. Mijn schema wijkt miet veel van de joue af. Ik zit alleen met zijn slaapje lkater op de middag. Hij Krijgt om 11/11.30 zijn 2e fles en slaapt dan +- 2 uur. Om 5 uur is hij dan erg moe maar wil niet slapen. Hoe pakken julie dit aan of heet hij/zij geen slaapje meer nodig.

groetje clio
 
Hoi Lineke,

Van anijs wordt je vaak slaperiger en velen slapen er ook beter op. Vooral vroeger werd dit veel gedaan.

Youri  wilde zijn fles met rijstebloem niet meer. Hij wil eigenlijk deze hele fles niet meer, want hij vindt het gewoon niet lekker.
Ik heb hem al eens vla en yoghurt gegeven toen hij zijn fles weer eens niet wilde en dat at hij wel, dus hij had wel honger.
En ik heb ook hier op het forum ergens de tip van anijs gelezen -> waar het al niet goed voor is :). Door de anijs drinkt Youri nu meer als anders, omdat er iets meer smaak aan zit, in plaats van die melksmaak.
Meestal dronk hij 20-30 cc en nu toch minstens 90 cc, dus dat is een hele vooruitgang.

Groetjes,
Maike
 
Hoi,

Vraagje hoe kom je aan die anijs? en hoeveel doe je er dan door?

En clio mijn zoontje wil om 1700 ook niet slapen terwijl hij wel errugg moe is, maar als ik hem in bed leg krijst hij enorm!
Wat wel bij hem werkt is als hij dan een half uurtje voor de tv ligt in zijn wipper. Hij ontspant dan helemaal en lijkt dan wel tot rust te komen (en ik ook)

groetjes bianca
 
Hoi Bianca,

Anijs kan je gewoon in de supermarkt kopen.
Dit is meestal van 'De Ruijter'. Hier een fotootje van hun site. Kun je zien hoe het er uit ziet.

Dit is dus niet overdreven groot en ik heb me eerst een ongeluk gezocht. Bij ons in de supermarkt ligt het bij de suikers.

Ik doe er 1  klontje in. Ik ben begonnen met 2, maar dat vond Youri te veel. Maar dat is smaken verschillen. Het is dus 1-2 klontjes.


Voor Clio,

Bedoel je een slaapje nog voor de groenten of erna?
Youri slaapt voor zijn groentehap niet, maar is soms wel moe. Dan leg ik hem rustig in de box en zet ik de cd van Woezel en Pip op. Wordt hij helemaal rustig van.
Na zijn groente gaat hij gewoon nog naar bed.

Groetjes,
Maike
 
Terug
Bovenaan