Aantal flessen

<p>Hai dames, Ik wil graag jullie mening. Onze zoon is bijna 9 weken oud, 4200 gram en krijgt nu 6 flessen van 120 cc (heeft veel honger). Eerst hebben ze bij het CB gezegd dat we langzaam konden opbouwen naar 5 x 150 cc. Ik heb net gebeld omdat ik het zelf nogal veel vind per fles 150 cc. Toen werd aangeraden om 6 x 135 cc te geven. Maar nu zit ik even te rekenen.. per 24 uur krijgt hij met 6 x 135 meer binnen dan met 5 x 150?! wat vinden jullie? Groetjes Manon</p>
 
Ik het begin mocht ik maar 120 cc geven tot onze eerste ggd afspraak. Daarna keek ik gewoon op het verpaking van nutrilion en gaf ik het per tabel. Ja soms wilde mijn zoon ook meer melk, dat gaf ik dan ook.
 
Ieder kindje is anders.. mijn zoontje was heel makkelijk met voeding en daar kon ik idd zo opbouwen volgens de richtlijnen van cb en de tabel op de verpakking van nutrilon.. mijn dochter is nu 2 weken en zit heel snel
vol.. ik bied haar gewoon aan volgens de richtlijnen en als ze vol zit stop ik ermee.. meestal drinkt ze dan in de avond weer wat meer..
Ik zou gewoon je gevoel volgen en kijken wat je zoontje nodig heeft..
Als hij groeit en genoeg poep en plasluiers heeft is het goed toch.. ?
 
Dankjewel.
plasluiers heeft hij genoeg. Poepen is helaas vanaf het begin al een 'probleem', maar niet zorgwekkend..
Ze hopen bij het CB dat hij van die 6 x 135 verzadigd is over de hele dag en dat hij dan vanzelf een fles laat vallen..
aangezien het wat dat betreft net een bootwerker is, twijfel ik daaraan.. maar we gaan het zien!
 
Hoi,
Ik heb het bij mijn zoon in stapjes opgehoogd.

Ik weet niet of bij jou kindje met de 6 voedingen ook een nachtfles zit?

Ik deed eerst de avond en de vroege ochtend fles ophogen naar 135 cc. En toen de middag fles van 2 a 3 uur ook. Hier per dag dan zeg maar weer een fles ophogen. Daarna de nachtfles maar een flesje van 70 cc geven. Toen dat goed ging na een week of anderhalf na dat dit helemaal opgehoogd was naar 135 cc x 5 en 1 x 70 cc merkte ik dat die van ons wel toe was aan meer overdag. Dan overgestapt naar 150 cc met 5 schepjes (terug afgekapt naar 150 cc dan) en toen werd het 5 voedingen. Dan nog drinkt tie soms niet alles op, maar dat hoeft dan ook niet. De nachtvoeding laat die sindsdien meestal weg.?

Maar gewoon je gevoel en je kindje volgen en daar je stappen op aanpassen.

Succes!
 
Dankjewel voor je reactie.
soms vergeet ik de fles af te gieten naar 120 en drinkt hij ook gewoon de 135 op.
Ik vind jouw oplossing wel een mooie. Ik ga eens kijken of het hier ook wil werken!
 
Super, hoop dat dit ook voor jullie gaat werken door in stapjes op te bouwen☺️

Haha ja , afgieten vergeet ik soms ook. Dan laat ik mijn zoon gewoon drinken tot wanneer ik merk dat hij genoeg heeft.
 
Terug
Bovenaan