aantal flessen

Hallo
Mijn dochter is nu ruim 4 1/2 maand en ik ben sinds kort met een half potje groente begonnen en een half potje fruit.
daarnaast krijgt zij nog wel 5 flessen van 200cc. Voor mijn gevoel lijkt dit een beetje veel en wil dus naar 4 flessen terug.
Hoe hebben jullie dat in de avond af gebouwd, hebben jullie er gewoon een afgelaten en bv om 2100uur de laatste gegeven.
En moet ik haar dan naast haar 4 flessen al hele potjes geven of nog steeds een half potje.
Ik hoor het graag.
Een trotse mama
 
Ik mocht van het consultatieburo pas met 6 maanden gaan bijvoeden met groente en fruit, maar ik ben zo rond de 5,5 maand begonnen met "wennen" aanhet lepeltje en heb 1e hapje groente sperciebonen en worteltjes gegeven.
Mijn dochter is nu net 6 maanden en ik ben terug gegaan van 5 naar 4 flessen alleen krijgt ze nu 210 met 7 scheptjes Nutrilon 2 (wat overigens meer vult dan Nutrilon 1) en ik geef haar nu de fles om de 5 uur, tussen de 1e en 2e melkfles geef ik haar een half potje fruit en tussen de 2e en de 3e fles een half potje groente. Ze krijgt dan om 22.00 uur nog een laatste fles met 3 schepjes Rijstebloem en daarop slaapt ze tot 8 uur. Maar ik zou toch even aan je CB vragen of je al mag bijvoeden, het is tegenwoordig zo dat ze dit pas adviseren bij 6 maanden.
 
Hallo bedankt voor je reactie, maar bij mijn cb werd er weer gezegd dat ik al mocht beginnen met bijvoeding, en ze reageerd er tot nu erg goed op.
Maar ik zou toch nog wel wat reactie van jullie horen.
Gr. Sylvia
 
Ik zou die 5 flessen toch nog blijven geven. Je kindje moet het hebben van de melk die het krijgt en nog niet van de groente- en fruithapjes. Vanaf 6 maanden is bijvoeding pas noodzakelijk.
 
Ik heb bij 4 1/2 maand de 5e fles laten vallen. We moesten hem iedere keer wakker maken om 11 uur. Dus hebben we bij de 7 uur fles pap bij gedaan. En nu slaapt hij van 19.45 tot ongeveer 7.15 uur. Hij heeft hem dus niet nodig. Ik heb nu 3 flessen van 180 met 6 scheppen, en de laatste papfles is 210 met 7 scheppen en 3 scheppen pap. Dit gaat prima. Hij krijgt ook nog fruit een klein potje, en groente. Dit krijg ik er bijna niet in, want hij vindt het echt niet lekker. Ik hoop dat je er wat aan heeft. Gr. El
 
Ik geef mijn zoontje van 5 maanden en een week nog helemaal niets anders als 5 flessen van 180-200 nutrilon 1. Maar hij lijkt er niet al zijn voldoening uit te halen. Is het nou bij jullie echt zo dat die voedingen allemaal zo stipt op tijd gaan? Nou bij mij dus niet! maar het blijft bij max. 1000ml voedig. Hij slaapt s'avonds alleen als hij net fles 5 op heeft en dan meteen erin. Maar soms komt het zo uit dat als hij fles 4 om bijv. 16uur heeft gehad dan moet hij fles 5 om 20uur en dan gaat hij echt nog niet slapen! Hij wordt dan rond 22uur weer wakker en is weer actief! Verder slaapt hij overdag in twee of drie etappes toch maar zo'n 4 uur bij! Zou het door de voeding komen? Soms weet je het gewoon niet meer?!? Heeft iemand tips?
liefs Lina
 
Terug
Bovenaan