Aantal flessen

Hallo allemaal,

Ik heb een dochter van 3 maanden en ik krijg er maar met moeite 5 flessen in, ze slaapt s`nachts zo lekker lang dat ik overdag slecht uitkom...ze weegt bijna 6 kilo en drinkt 180cc. Wat denken jullie kan ik al naar 4 flessen?

Ik hoor het graag

Gr Kelly
 
Hoi,
Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn zoontje drinkt zijn laatste fles met veel moeite en 's ochtends drinkt hij maar amper 120cc. Hij hoort 5 x 180cc te krijgen net als jouw dochter. Hij is niet echt een slaapkop. Hij wil gewoon spelen als hij wakker is en hij krijgt vaak pas een uur later zijn fles. Heb vandaag het consultatiebureau gebeld en die alles voorgelegd en die zeiden dat een baby pas met 5 mnd over mag naar 4 flessen. En voorlopig niet langer dan 8 uur zonder voeding mag ivm verlaging van de suikerspiegel. Ik krijg het er gewoon niet in bij hem, dus misschien weten andere ouders wat???
 
Hoi Kelly,

Als je die 5 flessen er met moeite in krijgt is dat vaak een teken dat ze veranderen van voedingsschema dus je zou volgens mij best 4 flessen kunnen proberen.
 
Hoi Kelly,

Toen mijn dochter 3,5 maand was ben ik van 5 flessen van 180cc naar 4 flessen van 210cc gegaan. In de laatste fles deed ik rijstebloem. Dit heb ik wel langzaam opgebouwd om te kijken hoe ze erop reageerde. Het CB vond het allemaal prima! Zo zie je, ieder CB zegt weer iets anders. Vooral op je gevoel afgaan!!

Groet,
Anna
 
mijn dochtertje is ook 3 mnd. ze krijgt al 3 wk 4 flessen. het gaat goed. ze drinkt gemid. zo'n 780cc op de 24uur.
1ste om +/- 9uur
2de om +/- 13:30uur
3de om +/- 18:00uur
4de om +/- 23:00uur. maar soms later, omdat ze dan nog geen honger heeft.
op zich gaat het zo goed. dus hou ik het maar zo. alleen heeft ze moeite met poepen. ik geef vaker rooibosthee tussendoor...ze poept ongeveer om de dag. vind ik iets te weinig. ze laat ook veel windjes.

groetjes sandy
 
hallo,mijn zoontje is ook pas 10 weken en krijgt ook al 4 flessen hij slaapt nl heel lang door en hij weegt al ruim 6 kilo dan is het helemaal geen probleem hoor!groetjes
 
Terug
Bovenaan