Aantal kamers per kind

Wij zijn nu in verwachting van ons eerste kindje, en ik vraag mij af wat de regels zijn wat woonruimte betreft.
Ik heb ergens op internet gelezen dat elk kind een eigenkamer moet hebben, maar zijn die regels wel zo strikt? Wij hebben namelijk het nie zo breed, en vroegen ons af of een appartement met 1 slaapkamer wel genoeg is voor een klein kind?
als iemand hier antwoord op weet horen we het graag

Hallo,

Ik woon wel niet in Nederland (Belgische), maar weet niet waar je die regel hebt gevonden. Hier in België heb ik geen weet van zo'n regelgeving. Onze 2 meisjes slapen bv. samen op een kamer.
Misschien dat het wenselijker is als  je kindje groter wordt om dan een eigen kamer te hebben. Maar regels?????????geen idee.

Groetjes Veerle

Hoi,
nou er zijn regels voor hoor. En er zijn genoeg gezinnen die maar 1 slaapkamer hebben en die hebben de kleine op hun eigen slaapkamer, dat maakt helemaal niet uit. Kijk maar eens op het forum van de zomermoeders daar staan ook een paar verhalen waaruit blijkt dat hun baby bij hun op de kamer ligt.
Heel veel plezier nog met je zwangerschap en maak je niet te druk over jullie woonruimte,
gr. van Sonja

hoi hoi

wij hebben ook maar 1 slaapkamer en het gaat goed zo. alleen in het begin is het effen wennen voor bijde. de geluitjes enz. en ja soms wordt meneer wakker van de wekker. gelukkig hebben we een grote slaap kamer. en kunnen we alles makkerlijk kwijd.

nou doei doei lucy mamma van sverre

er zijn echt geen regels voor hoor. Wel kan het minder prettig zijn als het kind wat groter wordt, dat het bij jullie op de kamer ligt en geen eigen plek in huis heeft.
Mijn voorkeur zou wel zijn ieder kind een eigen kamer, maar bij veel gezinnen is dat niet haalbaar en daar wordt een kind echt niet minder van hoor! Als het maar liefde krijgt en goed verzorgd wordt!

groetjes, Ellen

hoi
wij hebben maar 2 slaapkamers
Dus onze zoon van 5 en dochter van 2 liggen in 1 kamer in een stapelbed
die midden van de kamer staat en die aan elke kant is dicht gemaakt.
Dus hebben ze allebij een eigen kamer.
groetjes van annika

Volgens mij is er geen regel over woningen met kinderen.
Wij wonen in een gezinswoning en hebben 3 slaapkamer.
Ons dochter slaapt al van het begin op haar eigen kamer.
Terwijl andere in onze omgeving de baby bij hun op de slaapkamer hebben.

Dit vinden hun zelfs gemakkelijker met de voedingen s'nachts. De flesverwarmer op het nachtkastje en als je de baby verschoont is de fles warm of met borstvoeding gewoon op bed liggen.

De eerste paar weken slaapt je baby toch veel.
Geniet van je zwangerschap en maak je daar maar niet druk en kijk wat jij het makkelijkst vind.

GR. Christel

Terug
Bovenaan