<p class="p1"><span class="s1">Dames,</span></p><p class="p2"> </p><p class="p1"><span class="s1">Op het kinderdagverblijf waar mn dochter op zit (8 maanden) is er meestal 1 vaste kracht die de vroege dienst draait tot 16.30 uur en 1 invaller die er tot 18.00 uur is. Soms zijn het twee vaste leidsters maar de indeling is dan hetzelfde. Dit is een 0-4 groep trouwens. </span></p><p class="p2"> </p><p class="p1"><span class="s1">Vandaag haal ik mn kind om 16.45 uur op en ik zie in totaal 8 kinderen met 1 invaller. Kinderen die over mn baby heen stappen die op haar buik op het kleed speelt. Een kind dat op zijn achterhoofd valt en een andere moeder die ook haar dochter ophaalt en een aantal vragen heeft. Kortom, stress voor de invaller. </span></p><p class="p1"><span class="s1">Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden? Ik heb de neiging een melding hiervan te maken bij de ggd. Het is echt een goede kdv en de vaste leidsters zijn heel betrokken. Maar het laatste 1,5 uur alleen met 8 en soms meer kleintjes, is dit normaal? Het aantal neem natuurlijk af in deze korte tijd. </span></p><p class="p1"><span class="s1">Ander voorbeeld, ik breng mijn dochter smorgens en in totaal 6 kinderen met 1 leidster. Leidster geeft aan alleen te staan. Ik ga dan weg met een knoop in mn maag. Want stel dat mijn dochter iemand nodig heeft en er gebeurd iets soortgelijks zoals boven beschreven? </span></p><p class="p2"> </p><p class="p1"><span class="s1">Ik overdrijf wellicht maar soms maak ik mij wat zorgen. Ik ben gaan werken toen mijn kleintje 14 weken was. Heb er alsnog (veel) moeite mee haar achter te laten ook al heeft ze het naar haar zin.<br /><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik weet dat sommigen van jullie op dit forum op een kdv werken. Ik hoor graag jullie ervaringen hiermee!! Sorry voor mn lange verhaal </span><br /></span></p><p> </p>