aantal uren slaap per etmaal

hallo
hier niet zozeer een voedingsvraag (alhoewel het er wel mee samenhangt) maar een vraagje over hoeveel een baby van circa 3 maanden nu zou moeten slapen. De literatuur verschilt van mening. In sommige boeken lees ik dat een baby circa 14 uur slaapt en in andere boeken wordt uitgegaan van 18 uur slaap.
Mijn baby slaapt alleen maar s ´avonds en s ´nacht veel uurtjes achter elkaar door. Overdag is het meer een uurtje hier en een uurtje daar. Maar dus (helaas) echt niet na elke voeding 2 of 3 uur. Ik kom zo op circa 14 uur en zit dus aan de ondergrens.
Ook ben ik wel benieuwd naar dagindeling (wanneer slapen, wakker, wandelen etc.) van andere moeders.
Verder vraag ik me af of mijn zoon beter overdag zou slapen als ik  hele donkere gordijnen in zijn kamertje zou ophangen. Er hangt nu een luxaflex met lichte gordijnen. Aan de andere kant slaapt hij wel gewoon in het licht in de woonkamer. groetjes
Tania

Hoi Tania,

Ik  zou geen donkere gordijnen overdag dicht doen, dan heb je kans dat hij het dag en nacht ritme kwijt raakt. Als hij overdag gewoon vrolijk is dan is het toch geen probleem dan heeft hij gewoon niet zoveel slaap nodig. Elk kind is anders.

groet,
Tamara

Heey tania,

Esmee is net 6 maanden en ze slaapt denk ik gemiddeld.

7.00        wakker en een fles pap van 200 cc
slapen van 9.00 10.30
10.30        potje fruit
12.00        fles van 200 cc
slapen van 12.15 - 14.00
15.00        fles voeding
slapen van 16.00 - 17.00
17.30        groente en toetje
19.00        fles pap van 200 cc
en naar bed tot volgende ochtend

vaak gaan we na het fruit even naar buiten
of na de fles van 15.00..

groetjes simone

Ons zoontje Tijs is overdag ook nooit zo'n slaper geweest. Maar ook hij sliep en slaapt nog steeds 's avonds en 's nachts goed. Ben daar heel blij mee! Zolang je kindje overdag gewoon vrolijk is, goed eet en groeit, is er niets om je druk over te maken.

Groetjes,
mv Tijs

Onze zoon Stijn is nu 5,5 maand en heeft met slapen ook altijd aan de "ondergrens" gezeten. Hij sliep en slaapt overdag ook niet veel. 's morgens een keertje een uurtje en ''s middags 1,5 uur. Daar houdt het wel mee op. 's Avonds is hij om 7 uur vertrokken, dan om 9 uur nog ff de fles en dan slapen tot 7 uur in de ochtend. Overdag is hij vrolijk, hij groeit goed.... ik maak me er inmiddels al niet meer druk om.
Zijn schema:

7.00 fles 200 cc
9.30 (ongeveer) fruithapje
10.00 - 11.00 slapen
12.00 fles 200 cc
14.00 - 15.30 slapen
16.30 fles 200 cc
19.00 slapen
21.00 fles 200 cc + rijstebloem

Verder zijn we begonnen om ''s avonds als we zelf eten hem alvast eenb eetje groente te geven, een paar hapjes. Als dan over een tijdje de fles van half 5 eraf gaat en hij dus dan een warmte maaltijd krijgt in de vorm van een potje dan is hij het al een beetje gewend.

Terug
Bovenaan