aantal uren slaap

Ons dochtertje is nu 8 weken en was regelmatig 's ochtends en 's avonds wakker. Ze huilde niet of zo, maar lekker om zich heen kijken. Nu slaapt ze al bijna 2 dagen tussen de voedingen door en moet ik ze ook echt wakker maken voor de voeding. Alleen 's nachts komt ze nog 1 keer, maar slaapt ze weer wel 5 a 6 uur door. Ze krijgt 5 voedingen per dag. Hoeveel uren slapen jullie kindjes van deze leeftijd of zou het kunnen dat de verkoudheid eruit komt waar ze al een week last van heeft? Als ze wakker is, is ze niet suffig en heeft geen verhoging of koorts, ze ligt dan ook te lachen en brabbelen. Graag jullie reacties. Maak me nl een beetje zorgen nu ze ineens weer zoveel slaapt.
Groetjes Daantje
 
Mijn dochtertje van nu bijna 11 weken slaap dan weer een paar dagen heel veel en dan weer vrij weinig.Is volgens mij heel normaal, vaak is dat dan ook een moment dat ze een sprongetje maken (zich weer verder ontwikkelen) en daar zijn ze dan vervolgens weer moe van.Dat kan dus heel erg verschillen van dag tot dag!
 
geweldig! wat heerlijk zo'n slaapmonster. ik wou dat die van mij...

nee alle gekheid op een stokje: als ze in de 'wakkere uren' alert is en genoeg poept en plast dan is er niks aan de hand. als t niet zo is dan zou ik het cb even vragen. sufheid kan betekenen dat ze niet genoeg voeding binnnkrijgt. maar sufheid is niet hetzelfde als veel slapen!!!
 
Hoi, ons zoontje van 8 weken komt om de drie a vier uur voor zijn voeding. Ik geef de borst en ons zoontje slaapt gemiddeld twee tot drie uur en 's nachts soms zes uur. Vandaag zeiden ze bij het cb dat hij vijf voedingen mag, maar zelf aangeeft wanneer hij nog meer nodig heeft, met slapen geldt hetzelfde, ook als ze rustig op bed wakker liggen te wezen, rusten ze uit. Wanneer kinderen honger hebben, laten ze zich wel horen! groetjes Miriam
 
Terug
Bovenaan