Aantal voedingen baby 2 weken

<p style="text-align: right;">Hoevaak voeden (flesvoeding) jullie je baby van 2 weken en hoeveel cc biden jullie dan aan. Ons meisje weegt 2800 gram. En we weten niet goed wat we met haar voedingen moeten doen.     </p><p>Cb zegt dat ze 7 voedingen van 90 cc mag maar als ik daar de 150 berekening op toepas krijgt ze dan veel te veel</p>

Heeft de kraamhulp jullie daar niet mee geholpen?
"Over het algemeen geldt een richtlijn van 150 ml per kilo lichaamsgewicht per 24 uur. Weegt je baby bijvoorbeeld 4 kilo, dan is 4 x 150 ml = 600 ml voldoende. Maar dit is slechts een richtlijn. Je baby bepaalt zelf hoe vaak en hoeveel hij wil drinken. Als je baby genoeg plast, ongeveer zes natte luiers op een dag heeft en goed groeit en levendig is, dan weet je dat hij genoeg binnenkrijgt. Een handige richtlijn om een jonge baby voeding te geven is door met intervallen van minimaal twee en maximaal vier uur te werken."
Je kan ook altijd het consultatiebureau bellen met dit soort vragen. Met 7 voedingen op een dag mag ze 60cc per keer, met 8 voedingen ongeveer 50cc per keer. Zeker zo'n ukkie zou ik om de 3 uur een voeding geven. 

Volgens mij klopt het helemaal wat het Cb zegt. Of 7 voedingen van 90 of 8 voedingen van 60 cc.
Voeden op verzoek, zowiezo elke 2,5/3 uur. Het is nooit teveel als ze nog zo klein zijn

Let die eerste weken nog niet op hoeveel zou 'mogen' hoor! Wij hebben onze zoon eerst ook teveel gegeven als we het zo hadden berekend, maar hij had het gewoon nodig. Nu krijgt hij precies genoeg.
Wij gaven 7x70 en dan nog schepjes erbij. Maar toen hij meer vroeg kreeg hij van ons ook gewoon 90. Lette nog helemaal niet op of het klopte met zijn gewicht.

Terug
Bovenaan