Aantal voedingen en doorslapen bij borstvoeding?

Hoi hoi,

Ik lees hier een aantal discussies over het aantal voedingen dat wordt gegeven en over doorslapen, maar daarbij gaat het meestal over flesvoeding.

Senne (bijna 3 weken) krijgt borstvoeding en meldt zich ongeveer om de 3 a 4 uur. Ze krijgt om 23.00 uur de laatste voeding en meldt zich 's nachts om +/- 3.00 uur en daarna weer om 7.00 uur. Ik ben hier heel tevreden mee. Maar hoe ga ik straks over op een ander ritme en hoe zorg ik ervoor dat ze straks gaat doorslapen?

Groetjes,
Dionne

Hoi Dionne,

Volgens mij kun je dat met bv niet zo goed sturen (met fv lukt sturen al nauwelijks) omdat je niet zo goed weet wat je kindje binnen krijgt. Je kunt op andere tijden je kindje de borst aanbieden en dan hopen dat ze langer doorpit zodat je er op die manier een ander  ritme in krijgt, maar volgens mij blijf je in principe voeden op verzoek. Maar ik ben na 4 weken met bv gestopt, dus misschien dat iemand anders meer raad heeft?

Groetjes,

Eveline

Mijn ervaring is dat dit vanzelf geregeld wordt door je kindje. Mijn oudste heb ik 6 maanden gevoed, en die had na een paar weken al een vast schema. Ik probeer wel een beetje te sturen, al is dit moeilijk (zie 'slaapkopje').
groetjes van Ruth

Op een ochtend kom je er vanzelf achter dat je baby heeft doorgeslapen. Je kunt het eigenlijk niet sturen. Ik heb net even gekeken wanneer mijn oudste doorsliep: al met 3 weken sliep ze 9 uren achterelkaar! Ze kreeg de fles. Mijn tweede is morgen 8 weken en drinkt (bv) nog elke nacht.

hoi,
jaap is dinsdag 11 weken en slaapt nog niet door. Nu ik weer begonnen ben met werken (gister) zit hij op voedingen om 00.00/00.30u, en dan 06.00u (net voor ik moet werken). Weken ervoor hadden we een ritme van 23.00u, 04.00u, 08-00u. Jaap zit nog op 6 voedingen per dag. In principe voed ik op verzoek, maar zorg ervoor dat er overdag niet meer dan 4uur tussen zit.Laat de langere tijd ertussen maar 's nachts komen!
Ik merkte dat we naar circa 8 weken "ineens" vaste tijden hadden!
Succes, groetjes mira sinds 02-01 trotse mama van jaap

Hoi Dionne,

Er valt weinig te 'regelen' met de bv, laat je kindje zelf maar bepalen wanneer het wil eten. Bent kwam in het begin ook om de 3-4 uur, ook 's nachts. Na een week of 6 werd dit al wat langer. Om 22.00u geef ik de laatste voeding en hij kwam dan tussen 2 en 3 uur. Met een week of 8 verschoof de nachtvoeding naar 4-5 uur. En nu (hij is 9 weken) is het al twee dagen 6 uur voordat hij komt voor de voeding. Mijn biologische klok regelt helaas nog niet zo snel mee dus ik word nog wel wakker ( en mijn borsten snappen het ook nog niet ). Maar het is wel heel fijn een wat langere nacht.
Al is het zo dat met bv kinderen die al een tijdje doorsliepen ineens weer 's nachts komen, dan kan dus ook.
Gewoon afwachten en je niet te druk maken over de nachtvoedingen. Mij gaf het veel rust om de laatste avondvoeding niet te laat te geven zodat ik zelf op tijd kan gaan slapen.

Judith

hallo,
Joany komt precies om de drie uur dag en nacht maakt niet uit. Ik geef haar dan ook gewoon bv want anders gaat ze echt niet meer slapen en dan slaap ik ook niet meer.
Ze is nu 5 weekjes oud. Ook als ze 's avonds haar 'huiluurtje' heeft drinkt ze vaak nog een keertje extra.
Ik neem het maar zo als het komt het zal vanzelf wel een keertje komen dat ze doorslaapt.

groetjes,
marike mamma van Ian (5) en Joany (5  weken)

Hoi. Teun sliep door met precies 8 weken. Hij kreeg rond 12 uur de laatste fles (ik kolf en hij krijgt dat in een flesje) s`nachts kwam hij dan nog eens om 4 uur en daarna om 8 uur. Ineens word je s`ochtends wakker en denk je eerst heb ik hem vanacht gevoed?
Nee! Jippie hij heeft doorgeslapen!! Die tijd komt vanzelf daar hoef jij je voedingen niet op aan te passen. Succes!! Groetjes Mikkie

Terug
Bovenaan