Aantal voedingen en hoeveelheid? 14wk en 5,5kg

Hoi hoi,

Mijn zoontje is nu ruim 14wk en weegt 5,5kg.
Hij krijgt van mij 5 flesvoedingen (kunst) van 150ml en 2x borstvoeding (ochtend en avond).
Nu is het elke keer brullen nadat zijn fles op is en ook al brullen vóór de drie uur tussen de voeding verstreken is. Ik heb het idee dat hij dus gewoon honger heeft..
De verpakking van flesvoeding geeft aan bij 5-6kg = 5 x 180ml.
CB gaf aan dat 180 miss wel veel is voor zn maag nog om aan te kunnen.
Zelf ben ik bang dat hij onvoldoende bij mij drinkt met borstvoeding en daarbij heb ik zoiets van, wie nu te volgen. CB of de aanwijzingen op de kunstvoedingverpakking? Vooral omdat ie echt nog voor de 3u om zn voeding vraagt en bij mij met 10min bv klaar is.

Na zn voeding is ie gelijk weer een zonnestraaltje.

Wat geven jullie je kindje van ruim 3mnd? En ong zelfde gewicht.

Hoor het graag!

Die van ons kreeg alleen kunstvoeding maar die zat met 3 dagen al op 90 ml. Was een erg hongerig mannetje. Was ook met ruim 4 kg geboren en met 1 dag al aan het aankomen. Nu ging hij heel snel naar het maximale toe en daar bleef die gelukkig wel hele tijd op hangen. Gewoon doen wat je kindje wilt. Die van ons zou met 3 maanden geloof ik nog ma 5 of 6 flessen van 120 a 150 mogen hebben en hij pakte nog 7 of 8 flessen van 120 a 150 ml. Zolang ze ma tevreden lijken ist goed. Als ze goed groeien en tevreden zijn ist goed. Je kunt ook eventueel flesje meer en dan iets minder geven? Dat ze minder hoeft te verwerken? Is misschien idee? Kijk vooral wat je kindje nodig heeft.

Gewoon geven waar je kindje om vraagt. Mijn zoontje is 15 weken en weegt 6,5 kilo dus niet helemaal vergelijkbaar maar hij drinkt 5 á 6 flessen per dag en komt op een dagtotaal rond de 800cc. Maak vaak 180 klaar, dit drinkt hij meestal niet helemaal op maar zo kan hij zelf aangeven wanneer hij genoeg heeft.

Ik zou ook gewoon geven als je kindje honger heeft. Cb houd een gemiddelde aan, maar weinig kindjes zijn gemiddeld.
Zo ook met wat op de verpakking staat. Ik las veel dat ze wel maar 1 liter aan melk mogen per dag en cb hier zei dat dat klopte, maar ook daar zijn de antwoorden over verdeeld. Ene zegt dat achterhaald is en de ander niet ??‍♀️

Met 5x150 zit je op 750 en kan je zoiezo bijgeven ( als je de liter aan zou houden) daarnaast vind ik, honger is honger. Wij worden ook niet blij als we honger hebben. 

Hoihoi mijn kindje zat ook mey 5.5 kilo op 5x180. Vreselijk hongerig gewoon en ze is erg lang.. groeit ook op de bovenlijn met alles...
. en als ik haar minder gaf sliep ze niet was ze huilerig. Gewoon lekker je kindje volgen hoor!! En op die 5x 180 zit ze nu al heel lang.... ze is nu 4 maanden..

Terug
Bovenaan