Aantal voedingen met borstvoeding

<p>Hallo dames!</p><p>Ik heb even een vraagje over het aantal voedingen wat ik nu geef aan mijn zoontje. Hij is nu 3,5 week oud en ik geef dus borstvoeding. Ik zit nu op ongeveer 7 voedingen per dag. Het verschilt per dag weer een beetje wanneer ik hem voed, want ik voed op verzoek. Maar het komt ongeveer neer op 1.00 4.00 8.00 11.00 14.00 18.00 22.00. Nu was hij bij geboorte 3853 gram en na een week toen de kraamverzorgster weg ging was hij al 4150 gram en ik heb hem nu gewogen op mijn eigen weegschaal door er zelf op te gaan staan en daarna met hem erop en dan zit hij al zo'n beetje op 5kg! Ik vraag mij af of ik hem niet te veel geef en of ik moet proberen een voeding eraf te krijgen. Ik ga de 15e naar het consultatiebureau en ga het dan ook even vragen, maar ik vroeg mij af wat jullie ervaringen/adviezen hierin zijn?</p>

Wow wat groeit hij hard. Super! 
Als je bv geef mag je zoveel geven als de kleine wilt. Mocht je over gaan op kv dan moet je wel aan hoeveelheden houden. 

te veel bestaat niet bij bv, lekker blijven voeden. 
Als je benieuwd bent naar zijn gewicht kun je ook kijken of je cb een inloopuur heeft. Daar kun je vaak zonder afspraak je baby laten wegen. 

Borstvoedingsbabys zijn de eerste paar maanden vaak zwaarder dan flesvoedingsbabys. Mijn zoontje zat toen op de +2,5 lijn, mijn dochtertje op de +2.
Bij mijn zoontje is door het cb nooit iets gezegd over zijn gewicht omdat het een borstvoedingsbaby is. Hij is nu een slank peutertje. 
Mijn dochtertje vonden ze wel te zwaar. Jammer dan. Ik blijf haar gewoon voeden op verzoek.
Hangt er net vanaf wie er tegenover je zit, maar teveel borsfvoeding geven kan inderdaad niet. 
Vaak krijgen borstvoedingsbabys na 4 maanden een dipje in hun groeicurve, ook dat is normaal. De groeicurve die het consultatiebureau hanteert is dacht ik uit 1980 betreft het gewicht. Dat was een echte flesvoedingsgeneratie. En borstvoedingsbabys groeien nu eenmaal anders. 

Mijn zoontje kwam in de eerste weken ongeveer 400 gram per week aan. Geef ook borstvoeding op verzoek. Zat in het begin op minimaal 8 voedingen! Nu is hij 5 maanden en ben ik nog steeds 7-8 keer per dag aan het voeden, maar nu veel minder lang dan eerst. Nu nog ongeveer 10 minuten, waar het in het begin zeker 30 minuten was
De eerste keren bij het consultatiebureau zat hij op de +2 lijn en nu zit hij precies op het gemiddelde! Gewoon lekker doorgaan zoals je nu doet, dan komt het uiteindelijk echt wel goed 

Terug
Bovenaan